Patrimoni, Tecnologia i Humanitats Digitals [44248]
Valdes Gazquez, Ramon
Barceló Álvarez, Juan Antonio
Casacuberta, David 1967-
Roquer Gonzalez, Jordi
Vallverdú Segura, Jordi
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Títol variant: Heritage, Technology and Digital Humanities
Títol variant: Patrimonio, Tecnología y Humanidades Digitales
Data: 2023-24
Resum: L'objectiu fonamental consisteix a formar l'alumnat en els usos de la tecnologia de l' informació i de computació en disciplines com la filosofia, la lingüística, l'art, la literatura, la història, l'antropologia i altres ciències socials. D'aquesta manera s'assenyalen els avantatges que s'obtenen a l'digitalitzar la informació històrica, humanística, i cultural i els requisits necessaris per poder aplicar amb èxit eines informàtiques en l'anàlisi, la gestió i transferència de continguts culturals i humanístics. Es discuteixen aspectes teòrics -com les teories, tècniques i tecnologies de la informació transformen l'activitat científica pròpia d'aquestes disciplines- i pràctics, -com la tecnologia informàtica possibilita noves formes de divulgar i investigar aquests coneixements 1 pràctics, -com la tecnologia informàtica possibilita noves formes de divulgar i investigar aquests coneixements i d'interactuar amb la societat. En aquest mòdul es porta a terme una introducció general a la temàtica del Màster i una presentació general de les diverses tecnologies aplicables a l'adquisició, processament, anàlisi i comunicació de dades humanístics i culturals, per tal que l'alumnat pugui comprendre la seva diversitat i les relacions entre totes elles. Es defineixen les Humanitats Digitals com a disciplina particular i s'analitza la seva història i els seus principis bàsics, així com es discuteixen i avaluen aspectes de desenvolupament professional que suposen les capacitats tecnològiques afegides a la formació humanística clàssica, sense perdre de vista aspectes ètics i deontològics .
Resum: The main objective is to train students in the uses of computer and computing technology in disciplines such as philosophy, linguistics, art, literature, history, anthropology and other social sciences. In this way, the advantages obtained by digitizing historical, humanistic and cultural information and the necessary requirements to successfully apply computer tools in the analysis, management and transfer of cultural and humanistic content are pointed out. Theoretical aspects are discussed - how the theories, techniques and 1 humanistic content are pointed out. Theoretical aspects are discussed - how the theories, techniques and technologies of information transform the scientific activity of those disciplines - and practical, - how computer technology enables new ways of disseminating and investigating this knowledge and of interacting with society. In this module, a general introduction to the Master's subjects and a general presentation of the various technologies applicable to the acquisition, processing, analysis and communication of humanistic and cultural data are carried out, so that students can understand their diversity, and the relationships between all of them. Digital Humanities are defined as a particular discipline and their history and basic principles are analyzed, as well as aspects of professional development that involve technological capabilities added to classical humanistic training, without losing sight of ethical and deontological aspects, are discussed and evaluated.
Resum: El objetivo fundamental consiste en formar al alumnado en los usos de la tecnología informática y de computación en disciplinas como la filosofía, la lingüística, el arte, la literatura, la historia, la antropología y otras ciencias sociales. De este modo se señalan las ventajas que se obtienen al digitalizar la información histórica, humanística, y cultural y los requisitos necesarios para poder aplicar con éxito herramientas informáticas en el análisis, la gestión y transferencia de contenidos culturales y humanísticos. Se discuten aspectos teóricos -cómo las teorías, técnicas y tecnologías de la información transforman la actividad 1 aspectos teóricos -cómo las teorías, técnicas y tecnologías de la información transforman la actividad científica propia de esas disciplinas- y prácticos, -cómo la tecnología informática posibilita nuevas formas de divulgar e investigar esos conocimientos y de interactuar con la sociedad. En este módulo se lleva a cabo una introducción general a la temática del Máster y una presentación general de las diversas tecnologías aplicables a la adquisición, procesamiento, análisis y comunicación de datos humanísticos y culturales, con el fin de que el alumnado pueda comprender su diversidad y las relaciones entre todas ellas. Se definen las Humanidades Digitales en tanto que disciplina particular y se analiza su historia y sus principios básicos, así como se discuten y evalúan aspectos del desarrollo profesional que suponen las capacidades tecnológicas añadidas a la formación humanística clásica, sin perder de vista aspectos éticos y deontológicos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Humanitats i Patrimoni Digitals [4317127]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Humanitats i Patrimoni Digitals [1453]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 110.7 KB

Anglès
6 p, 109.6 KB

Castellà
6 p, 111.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-07-21, darrera modificació el 2023-09-20



   Favorit i Compartir