Web of Science: 3 citas, Scopus: 4 citas, Google Scholar: citas,
The Third Half : A Pilot Study Using Evidence-Based Psychological Strategies to Promote Well-Being among Doctoral Students
Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Bonilla, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Tejada-Gallardo, Claudia (Universitat de Lleida. Departament of Psicologia)
Jiménez-Villamizar, María Paola (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)

Fecha: 2022
Resumen: Over the last few years, various studies have reported decreasing well-being levels among doctoral students, who show a higher risk of suffering from psychological distress than the general population. Accordingly, European policies in higher education encourage well-being promotion programs among doctoral studies to enhance young researchers' well-being. However, programs using evidence-based practices for well-being promotion are not yet generalised in public universities. The present study describes a pilot experience designed to evaluate the efficacy of a well-being program among doctoral candidates of a public European university, the Autonomous University of Barcelona. 25 doctoral students (67% women) participated in a pre-post study consisting of six sessions of 3 h each and structured by the big five criteria coming from evidence-based practices for well-being promotion: outdoor green spaces exposure, physical activity, gamification, mentoring, positive and coaching psychology techniques. Results showed how participants experienced significant increases in several indicators of emotional well-being and decreased psychological distress after the Third Half program. These positive pilot results encourage further research and future replications to assess the impact of this evidence-based psychological program among the academic community. Results also lead the way towards the creation of healthier academic workplaces by implementing cost-effective interventions that improve researchers' psychosocial support and their overall well-being.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Well-being promotion ; Distress ; Doctoral students ; Mental health ; Research career
Publicado en: International journal of environmental research and public health, Vol. 19, (2022) , article number 16905, ISSN 1660-4601

DOI: 10.3390/ijerph192416905
PMID: 36554788


16 p, 419.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2023-09-27, última modificación el 2024-01-15



   Favorit i Compartir