Web of Science: 0 citas, Scopus: 0 citas, Google Scholar: citas,
Young educators' voices on interfaith dialogue and religious diversity in leisure time education. : Towards an effective policy framework and training
Essomba Gelabert, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Nadeu, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Tarrés Vallespí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Título variante: Les veus dels joves educadors sobre diàleg interreligiós i diversitat religiosa en l'educació en el lleure: Cap a una política i formació efectives
Fecha: 2023
Descripción: 18 pàg.
Resumen: This paper examines a study that aimed to fill in the gap in research about interfaith dialogue and leisure time education in Catalonia (Spain). Combining both quantitative and qualitative research methods, we analyzed the role that interfaith dialogue plays for leisure time educators. The research was carried out between 2021 and 2022 in three phases: one descriptive through an ad hoc questionnaire, a second one comprehensive by exploring educators' voices in focus groups, and a third one prescriptive to design evidence-based policy recommendations and training frames. The whole research allowed us to state the low status that interfaith dialogue plays within the leisure time education in the research context, as well as the high expectations and positive attitude by educators to improve interfaith dialogue in these educational settings. Further research considering more voices (children, families, administration, religious groups) could be explored in the future to increase the knowledge on the subject.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Religious diversity ; Interfaith dialogue ; Leisure time education ; Interculturality ; Nonformal education
Publicado en: Religions, Vol. 14 Núm. 11 (2023) , p. 1378, ISSN 2077-1444

DOI: 10.3390/rel14111378


18 p, 312.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2023-11-03, última modificación el 2024-01-30



   Favorit i Compartir