Higher Education : COVID-19 Pandemic
Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Fecha: |
2020 |
Resumen: |
The health emergency situation led universities providing face-to-face education to adapt to virtuality. During this period, their actions have been crucial to safeguard educational progress (Wang et al. , 2020). To the extent possible, they have made an effort to do so in an agile and rapid, unplanned manner. They have used the technological resources at hand and have coordinated an intense work of reprogramming, learning, and adaptation both by faculty and students (Crawford, 2020). All this, along with reconciling these new learning scenarios at home and their family life. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Lengua: |
Anglès |
Documento: |
Article ; altres ; Versió publicada |
Materia: |
Covid-19 ;
Pandemic ;
Editorial |
Publicado en: |
Docencia universitaria, Vol. 14 Núm. 2 (2020) , p. 1, ISSN 2223-2516 |
DOI: 10.19083/ridu.2020.1388
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados
Registro creado el 2024-04-05, última modificación el 2024-05-07