Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/38222
La Construcción histórica en la cinematografía norteamericana / Luis Laborda Oribes ; dirigida por Javier Antón Pelayo
Laborda Oribes, Luis
Antón Pelayo, Javier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d’Història Moderna i Contemporània)

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007
Resum: Análisis de las relaciones entre el cine norteamericano y la historia. Atendiendo al carácter humanístico de la investigación se amplían las perspectivas de análisis a otras disciplinas como la literatura, la filosofía o el arte. Se entiende el término historia desde la polisemia, esto es, atendiendo al conjunto de sucesos o hechos políticos, sociales, económicos o culturales, de un pueblo, de una nación o de un individuo, desde el ámbito público o desde el privado. Para todo ello resulta necesario superar la clasificación de géneros cinematográficos y buscar las huellas de la historia en géneros diversos. Asimismo, se analizan diferentes modelos de discurso, como enunciado cuyos elementos y la organización de los mismos presentan el acontecimiento o hecho histórico. El arte (más concretamente el cine, para los intereses de la investigación), y sus múltiples discursos y voces narrativas, como elemento necesario en el acercamiento a la historia, significando el carácter poliédrico de las manifestaciones humanas y de sus diversas lecturas y (re)presentaciones.
Resum: We analyse relations between North-American cinema and history. Taking into account the aspects of this research related to the different humanities, we widen our analysis perspectives to other disciplines like Literature, Philosophy and Art. We understand the term history in its multiple meanings, that is - referring to the set of political, social, economic or cultural events of a specific people, nation or individual, public or private. In order to do so, we need to overcome cinema genre classifications and look for the imprints of history in several genres. Likewise, we analyse different patterns of discourse as statements whose different elements and organisation introduce us to the specific event or historical fact. Art (more specifically cinema, for our research interests), as well as its multiple discourses and narrative voices, is a necessary element in our approach to history, representing the multiple-faced character of human manifestations and their different readings and representations.
Nota: Bibliografia
Nota: Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona, Departament d'Història Moderna i Contemporània, 2007
Nota: Consultable des del TDX
Nota: Títol obtingut de la portada digitalitzada
Drets: ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
Llengua: Castellà.
Document: Tesis i dissertacions electròniques ; doctoralThesis
Matèria: Cinema ; Història i crítica ; Estats Units d'Amèrica ; Història en el cinema
ISBN: 9788469093276

Adreça alternativa:: http://hdl.handle.net/10803/4807


399 p, 2.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2009-05-07, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir