Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/44973
Estudio de los efectos del movimiento en señales OFDM
Casado Andrés, Félix
Morell Pérez, Antoni
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria

Data: 2008
Descripció: 83 p.
Resum: El entorno aéreo es, a día de hoy, uno de los escenarios más complicados a la hora de establecer enlaces de comunicación fiables. Esto es debido, principalmente, a las altas velocidades a las que circulan los aviones, que propician una gran degradación del rendimiento des sistema si no se estima de forma continua el canal. Además el entorno aéreo es susceptible a sufrir muchos otros efectos que provocan la degradación de la señal, como la difracción, la reflexión, etc. Por este motivo en este proyecto se hace un estudio de dos escenarios típicos de vuelo: arrival (aterrizaje) y on route (vuelo en ruta). En el escenario on route los aviones circulan a más de el doble de velocidad que en el escenario arrival, de esta manera se podrá ver el efecto de sufrir un doppler mayor. Para realizar el estudio se utiliza un sistema multiportadora con solapamiento de subcanales, OFDM, y se toman inicialmente parámetros típicos de la tecnología WiMAX, que se variarán con el objetivo de mejorar el rendimiento del sistema.
Resum: L'entorn aeri és, avui dia, un dels escenaris més complicats a l'hora d'establir enllaços de comunicació fiables. Això és deu, principalment, a les altes velocitats a les que circulen els avions, que propicia una gran degradació del rendiment del sistema si no s'estima de forma continua el canal. A més a més, l'entorn aeri és susceptible a patir molts altres efectes que provoquen la degradació de la senyal, com la difracció, la reflexió, etc. Per aquest motiu en aquest projecte es fa un estudi de dos escenaris típics del vol: arrival (aterratge) i on route (vol en ruta). A l'escenari on route els avions circulen a més del doble de velocitat que a l'escenari arrival, d'aquesta manera es podrà veure l'efecte de patir un doppler major. Per ralitzar l'estudi s'utilitza un sistema multiporadora amb solapament de subcanals, OFDM, i es prenen inicialment paràmetres típics de la tecnologia WiMAX, que es modificaran amb l'objectiu de millorar el rendiment del sistema.
Resum: The aerial environment is, nowadays, one of the most difficult environments to set a reliable communication link. This is, mainly, because of the aircraft's high speed, what leads to a hard degradation of the system performance if the channel is not estimated continuously. Furthermore, aerial environment can easily suffer may others effects that causes signal degradation, like diffraction, reflexion, etc. Due to these difficulties, the purpose of this project is to study two typical phases of a flight: arrival and on route. At on route, the aircraft's speed is much more higher than at arrival, so it will be possible to see the effects o suffering a harder doppler effect. In order to study the performance, it is used a multicarrier modulation with overlapping subchannels, OFDM, and initially typical WiMAX parameters will be used, but, in order to improve the performance of the system, initial parameters will be modified.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i l'escola i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: bachelorThesis
Matèria: Modulació (Electrònica) ; Senyals, Teoria de les (Telecomunicació) ; Comunicació, Sistemes mòbils de

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/13150


83 p, 4.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Enginyeria. Projectes de final de carrera > Enginyeria Tècnica de Telecomunicació. Especialitat de Sistemes Electrònics. PFC

 Registre creat el 2009-07-15, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir