How universal is behavior? A four country comparison of spite, cooperation and errors in voluntary contribution mechanisms
Brandts, Jordi
Saijo, Tatsuyoshi
Schram, Arthur
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
Institut d'Anàlisi Econòmica

Data: 2006
Descripció: 40 p.
Resum: This paper studies behavior in experiments with a linear voluntary contributions mechanism for public goods conducted in Japan, the Netherlands, Spain and the USA. The same experimental design was used in the four countries. Our 'contribution function' design allows us to obtain a view of subjects' behavior from two complementary points of view. If yields information about situations where, in purely pecuniary terms, it is a dominant strategy to contribute all the endowment and about situations where it is a dominant strategy to contribute nothing. Our results show, first, that differences in behavior across countries are minor. We find that when people play "the same game" they behave similarly. Second, for all four countries our data are inconsistent with the explanation that subjects contribute only out of confusion. A common cooperative motivation is needed to explain the date.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat, la unitat i l'institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers
Col·lecció: Working papers ; 532.02
Document: Working paper
Matèria: Béns públics



40 p, 114.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers > Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmic. Documents de treball

 Registre creat el 2009-07-15, darrera modificació el 2022-07-16



   Favorit i Compartir