Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/45263
The black-white test score gap widens with age?
Creel, Michael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)
Farell Ferrer, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Anàlisi Econòmica

Data: 2007
Descripció: 31 p.
Col·lecció: Working papers ; 670.06
Resum: We re-examine the theoretical concept of a production function for cognitive achievement, and argue that an indirect production function that depends upon the variables that constrain parents' choices is both moretractable from an econometric point of view, and more interesting from an economic point of view than is a direct production function that depends upon a detailed list of direct inputs such as number of books in the household. We estimate flexible econometric models of indirect production functions for two achievement measures from the Woodcock-Johnson Revised battery, using data from two waves of the Child Development Supplement to the PSID. Elasticities of achievement measures with respect to family income and parents' educational levels are positive and significant. Gaps between scores of black and white children narrow or remain constant as children grow older, a result that differs from previous findings in the literature. The elasticities of achievement scores with respect to family income are substantially higher for children of black families, and there are some notable difference in elasticities with respect to parents' educational levels across blacks and whites.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat, la unitat i l'institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: workingPaper
Matèria: Educació ; Models matemàtics

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/3644


31 p, 431.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers

 Registre creat el 2009-07-15, darrera modificació el 2016-07-20



   Favorit i Compartir