Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/45327
Multi-product firms and product variety
Caminal, Ramon
Granero, Luis M.
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Anàlisi Econòmica

Data: 2008
Descripció: 39 p.
Col·lecció: Working papers ; 734.08
Resum: The goal of this paper is to study the role of multi-product firms in the market provision of product variety. The analysis is conducted using the spokes model of non-localized competition proposed by Chen and Riordan (2007). Firstly, we show that multi-product firms are at a competitive disadvantage vis-a-vis single-product firms and can only emerge if economies of scope are sufficiently strong. Secondly, under duopoly product variety may be higher or lower with respect to both the first best and the monopolistically competitive equilibrium. However, within a relevant range of parameter values duopolists drastically restrict their product range in order to relax price competition, and as a result product variety is far below the efficient level.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat, la unitat i l'institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: workingPaper
Matèria: Monopolis ; Empreses ; Producció

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/5298


39 p, 363.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers

 Registre creat el 2009-07-15, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir