Integrating curricular subjects and language learning in a UK secondary school: Accessing Maths (Curriculum) through a Bilingual Environment (AMBE) project
Issa, Tözün
London Metropolitan University
III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)

Título variante: Integrar l l'aprenentatge de continguts aprenentatge curriculars i llengua en un centre de secund secundària ria al Regne Unit Unit: acc : accés al curriculum de matem matemàtiques tiques a trav través d s d'un projecte d un d'entorn entorn biling bilingüe (AMBE)
Fecha: 2009
Resumen: Tözün Issa has been a primary school teacher for 12 years and worked as an adviser for Ethnic minority Education for 6 years. He attained PhD from the University of North London before becoming the course tutor for PGCE Community Languages course. He is currently working as group tutor for PGCE primary and Early years course and is the Director of the Centre for Multilingualism in Education. He is co-coordinating a number of research projects and has headed the work of a steering group which organised a successful conference titled 'Bilingualism Learning and Achievement' in March 2007. Dr. Issa's research interests include bilingual education and the education of the linguistic minority communities. He has focussed on a number of community education programmes particularly those of Supplementary schools in UK and has written extensively in this field. His latest publications are entitled: Practical Bilingual Strategies for Multilingual Classrooms which he co-authored with Alayne Öztürk published by UKLA in 2008; Realising Potential: Complementary Schools in the UK (Co-authored with Claudette Williams) published by Trentham Books (out in March 2009), and Talking Turkey: The language, culture and identity of Turkish speaking children in Britain published by Trentham Books (2005).
Nota: III Colloquium on Semi-Immersion in Catalonia
Nota: III Encuentro sobre Semi-Inmersión en Cataluña
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Contribució a congrés
Materia: Semiimmersió ; Semiinmersión ; Semiimmersion ; Immersió ; Inmersión ; AICLE ; CLIL ; GREIP ; CLIL-SI ; ICE UAB ; Integració ; Integración ; Integration ; Bilingüisme ; Bilingüismo ; Bilingualism ; Plurilingüisme ; Plurilingüismo ; Plurilingualism ; Multilingüisme ; Multilingüismo ; Multilingualism ; Educació plurilingüe ; Educación plurilingüe ; Plurilingual education ; Ensenyament de llengües ; Enseñanza de lenguas ; Language teaching ; Llengua estrangera ; Lengua extranjera ; Foreign language ; Segona llengua ; Aprenentatge de llengües ; Segunda lengua ; Second language ; Adquisició de llengües ; Aprendizaje de lenguas ; Language learning ; Didàctica de la llengua ; Adquisición de lenguas ; Language acquisition ; TEFL ; Didàctica ; Didáctica de la lengua ; Didáctica ; Language pedagogy ; Formació del professorat de llengua ; Formación del profesorado de lengua ; Teacher Education ; Teacher Training
Publicado en: Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009



Català
29 p, 2.0 MB

English
29 p, 2.0 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Artes y humanidades > CLIL-SI. Semiimmersió en llengua estrangera a l'aula inclusiva
Artículos > Artículos publicados > CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Contribuciones a jornadas y congresos > Presentaciones

 Registro creado el 2010-07-05, última modificación el 2024-05-26



   Favorit i Compartir