2022-07-30 06:49 |
16 p, 842.3 KB |
The role of English for specific purposes (ESP) in supporting the linguistic dimension in English-medium instruction (EMI)
/
Costa, Francesca (Università Cattolica del Sacro Cuore) ;
Mastellotto, Lynn (Free University of Bolzano)
Partly because of the Bologna Declaration, the so-called English-Medium Instruction (EMI) courses in universities have undergone a strong surge in the last 15 years. This initial phase of growth in EMI has had an impact on LSP (Language for Specific Purposes) courses, which have in some cases suffered a consequent decline. [...] Degut en part a la Declaració de Bolonya, els anomenats cursos de Docència universitària en anglès (DUA) a les universitats han experimentat un fort auge els darrers 15 anys. Aquesta fase inicial de creixement en DUA ha tingut un impacte en els cursos de Llengua /Anglès amb Finalitats Especifiques (LFE /AFE), que en alguns casos han patit una disminució. [...] En parte debido a la Declaración de Bolonia, los llamados cursos English-Medium Instruction (EMI) en las universidades han experimentado un fuerte auge en los últimos 15 años. Esta fase inicial de crecimiento de EMI ha tenido un impacto en los cursos de LSP (Language for Specific Purposes), que en algunos casos han sufrido una disminución consecuente. [...]
2022 - 10.5565/rev/clil.91
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 37-52 (Innovació i transmissió de coneixement)
|
|
2022-07-30 06:49 |
|
2022-07-30 06:49 |
|
2022-07-30 06:49 |
|
2022-07-30 06:49 |
15 p, 993.7 KB |
CLIL for medical universities : How to teach effectively in the glocal classroom
/
Valcke, Jennifer (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia)) ;
Giezynska, Justyna (Luminar Foundation) ;
Nagy, Andras (University of Pecs) ;
Eltayb, Amani (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia))
This article offers insights into the knowledge, skills and attitudes medical educators need to teach effectively to culturally diverse cohorts of medical students. "CLIL in Medical Education: Reaching for Tools to Teach Effectively in English in a Multicultural and Multilingual Learning Space" (CLILMED), an Erasmus+ Strategic Partnership, designed a profile to assist medical educators in the process of intentional goal-setting and self-reflection around their pedagogy, language and culture. [...] Aquest article ofereix una reflexió sobre els coneixements, habilitats i actituds que els educadors mèdics necessiten per a ensenyar eficaçment a cohorts culturalment diverses d'estudiants de medicina. [...] Este artículo ofrece una reflexión sobre los conocimientos, habilidades y actitudes que los educadores médicos necesitan para enseñar eficazmente a cohortes culturalmente diversas de estudiantes de medicina. [...]
2022 - 10.5565/rev/clil.80
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 7-21 (Innovació i transmissió de coneixement)
|
|
2022-07-30 06:49 |
|
2022-02-11 05:36 |
12 p, 519.3 KB |
Socioeconomic Status, English Exposure and CLIL Motivation in High and Low Exposure CLIL Groups
/
Tompkins, Forrest Leah (Universidad Autónoma de Madrid)
Content and Language Integrated Learning (CLIL) programs are often praised for bringing equity to foreign language learning (e. g. , Lorenzo et al. , 2020). However, streaming processes, such as those of the Community of Madrid Bilingual Program, may reinforce social inequalities among students (e. [...] Alguns estudis han posat en valor els programes d'Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengües Estrangeres (AICLE) per aportar equitat a l'aprenentatge de llengües estrangeres (p. ex. ; Lorenzo et al. [...] Algunos estudios han puesto en valor los programas de Aprendizaje Integrado de Contenido y Lenguas Extranjeras (AICLE) por aportar equidad al aprendizaje de lenguas extranjeras (p. ej. , Lorenzo et al. [...]
2022 - 10.5565/rev/clil.67
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 41-52 (Investigació i qüestions teòriques)
|
|
2022-02-11 05:36 |
16 p, 1.9 MB |
"Comencem o no?" : Una anàlisi de les estratègies discursives docents per a la creació d'un bon clima relacional a l'aula
/
Pastor Borràs, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest article s'encamina cap a la voluntat de millora de la pràctica docent. L'objecte d'estudi és l'anàlisi del discurs oral d'una professora practicant, alumna del Màster oficial de Formació de Professorat d'Educació Secundària de la Universitat Autònoma de Barcelona de l'especialitat de Llengua i Literatura Catalanes. [...] The main objective of this paper is to analyse the oral discourse of an intern teacher, a student who is in the process of earning a Master's Degree in Teaching in Secondary Schools at the Universitat Autònoma de Barcelona, in the specialisation track in the teaching of Catalan Language and Literature. [...] Este artículo se encamina hacia la voluntad de mejora de la práctica docente. El objeto de estudio es el análisis del discurso oral de una profesora practicante, alumna del Máster oficial de Formación de Profesorado de Educación Secundaria de la Universidad Autónoma de Barcelona de la especialidad de Lengua y Literatura Catalanas. [...]
2022 - 10.5565/rev/clil.57
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 53-68 (Investigació i qüestions teòriques)
|
|
2022-02-11 05:36 |
|
2022-02-11 05:36 |
|
|
|