Google Scholar: citas
The role of English for specific purposes (ESP) in supporting the linguistic dimension in English-medium instruction (EMI)
Costa, Francesca (Università Cattolica del Sacro Cuore)
Mastellotto, Lynn (Free University of Bolzano)

Título variante: El paper de l'Anglès amb finalitats específiques (AFE) com a suport a la dimensió lingüística a la Docència universitaria en anglès (DUA)
Título variante: El papel del Inglés con fines específicos (IFE) como apoyo a la dimensión lingüística en la Docencia universitaria en inglés (DUI)
Fecha: 2022
Resumen: Partly because of the Bologna Declaration, the so-called English-Medium Instruction (EMI) courses in universities have undergone a strong surge in the last 15 years. This initial phase of growth in EMI has had an impact on LSP (Language for Specific Purposes) courses, which have in some cases suffered a consequent decline. This article seeks to highlight the potential of LSP to prepare students in EMI communication, support academic disciplinary skills, develop transversal skills, and foster intercultural communication. The study analyses an LSP-focused curricular design that aims to help students develop English-language communicative effectiveness for a domain-specific context: social and human services. The various integrative practices inherent in LSP instruction call attention to its potential as a harmonizing and empowering force for content- and language-integrated learning when used alongside EMI. Keywords: English-Medium Instruction (EMI); Language for Specific Purposes (LSP); English for Specific Purposes (ESP); Content-and-language integrated learning (CLIL); Integrating content and language in higher education (ICLHE).
Resumen: Degut en part a la Declaració de Bolonya, els anomenats cursos de Docència universitària en anglès (DUA) a les universitats han experimentat un fort auge els darrers 15 anys. Aquesta fase inicial de creixement en DUA ha tingut un impacte en els cursos de Llengua /Anglès amb Finalitats Especifiques (LFE /AFE), que en alguns casos han patit una disminució. Aquest article busca destacar el potencial de AFE per preparar els estudiants en la comunicació DUA, donar suport a les habilitats acadèmiques disciplinàries, desenvolupar habilitats transversals i fomentar la comunicació intercultural. L'estudi analitza un disseny curricular centrat en AFE que té com a objectiu ajudar els estudiants a desenvolupar l'eficàcia comunicativa en llengua anglesa en un context de domini específic: els serveis socials i humans. Les diverses pràctiques d'integració inherents a l'ensenyament de AFE posen en relleu el seu potencial com a força harmonitzant i apoderadora de l'aprenentatge integrat de continguts i idiomes quan s'utilitza juntament amb DUA.
Resumen: En parte debido a la Declaración de Bolonia, los llamados cursos English-Medium Instruction (EMI) en las universidades han experimentado un fuerte auge en los últimos 15 años. Esta fase inicial de crecimiento de EMI ha tenido un impacto en los cursos de LSP (Language for Specific Purposes), que en algunos casos han sufrido una disminución consecuente. Este artículo busca destacar el potencial de LSP para preparar a los estudiantes en la comunicación EMI, apoyar las habilidades académicas disciplinarias, desarrollar habilidades transversales y fomentar la comunicación intercultural. El estudio analiza un diseño curricular centrado en LSP que tiene como objetivo ayudar a los estudiantes a desarrollar la eficacia comunicativa en inglés para un contexto de dominio específico: los servicios sociales y humanos. Las diversas prácticas de integración inherentes a la enseñanza de LSP ponen de relieve su potencial como fuerza armonizadora y fortalecedora del aprendizaje integrado de contenidos e idiomas cuando se utiliza junto con EMI. Palabras clave: English-Medium Instruction (EMI); Language for Specific Purposes (LSP); English for Specific Purposes (ESP); Content-and-language integrated learning (CLIL); Integrating content and language in higher education (ICLHE).
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; Versió publicada
Materia: English-medium instruction (EMI) ; Language for specific purposes (LSP) ; English for specific purposes (esp) ; Content and language integrated learning (CLIL) ; Integrating content and language in higher education (ICLHE) ; Docència universitària en anglès (DUA) ; Llengua amb finalitats específiques (LFE) ; Anglès amb finalitats específiques (AFE) ; Aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera (AICLE) ; Integració de continguts i llengua en l'educació superior (ICLES) ; Docencia universitaria en inglés (DUI) ; Lengua con fines específicos (LFE) ; Inglés con fines específicos (IFE) ; Aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras (AICLE) ; Integración de contenidos y lengua en la educación superior (ICLES)
Publicado en: CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 37-52 (Innovació i transmissió de coneixement) , ISSN 2604-5613

Adreça original: https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v5-n2-costa-mastellotto
DOI: 10.5565/rev/clil.91


16 p, 842.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education

 Registro creado el 2022-07-30, última modificación el 2024-01-26



   Favorit i Compartir