Construcción de una herramienta observacional para evaluar las conductas prosociales en las clases de educación física
Hernández Mendo, Antonio (Universidad de Málaga)
Díaz Martínez, Francisco (Universidad de Málaga)
Morales Sánchez, Verónica (Universidad de Málaga)

Título variante: The construction of an observational tool to evaluate pro-social behaviours in physical education classes
Fecha: 2010
Resumen: This study describes the construction and validation of an original, "ad hoc" taxonomic system that allows the pro-social behav io u rs produced during compulsory secon dary sch ool physical education classes to be observed. Such behaviours are related to the development of positive values. Technically, the tool combines field format systems and E/ME category systems, which have been developed from a deductive perspective under the theoretical framework of Kohlberg's development of moral reasoning. The tool's optimisation process includes monitoring and analysing the quality of the data and focuses on consensus-based concordance and the analysis of the generalisabil ity theory, which yielded good results.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Comportament pro-social ; Observació ; Educació física ; Pro-social behaviour ; Observation ; Physical education
Publicado en: Revista de psicología del deporte, Vol. 19, Núm. 2 (2010) , p. 305-318, ISSN 1988-5636



14 p, 406.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Revista de psicología del deporte
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2010-09-21, última modificación el 2023-01-21



   Favorit i Compartir