The difference between presence-based education and distance learning
Fernández Rodríguez, Mònica

Data: 2002
Resum: Attempts to define distance learning always involve comparisons with presence-based education, as the latter is the most direct reference that the former has. It is on this basis that the convergent points, similarities and differences of the two types of approach are established. This article opens with such a comparison, before going on to focus mainly on distance learning and to examine methodological strategies that should be borne in mind when implementing an e-learning system.
Drets: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Llengua: Anglès
Col·lecció: Papers de Tradumàtica
Document: Comunicació de congrés ; recerca
Matèria: Distance learning ; E-learning ; Presence-based education ; Educational technology ; Didactics
Publicat a: Simposi sobre l'Ensenyament a distància i semipresencial de la Tradumàtica, 1er : 2002



12 p, 186.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions > Ponències i comunicacions de la UAB

 Registre creat el 2010-12-13, darrera modificació el 2024-12-01



   Favorit i Compartir