Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65376
La simulació de procediments judicials amb estudiants de practicum i (llicenciatura en dret) : un cas d’aprenentatge cooperatiu
Cañabate Pérez, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)

Data: 2006
Resum: Tradicionalment l’ensenyament del dret ha sofert un endarreriment en relació a d’altres disciplines no només dins de l’àmbit de les Ciències socials sinó també amb la resta de sabers universitaris. Així ens troben amb el fet paradoxal que l’aprenentatge del dret que podia fer un estudiant de començaments dels anys noranta no diferia gaire d’allò que fa més de cinc segles feien els seus col·legues de Bolònia. En efecte, la classe magistral i la conseqüent pressa ‘compulsiva’ d’apunts representava, i ha representat fins fa molt poc temps, el principal mètode d’ensenyar el dret. L’espai físic i temporal que era la classe reproduïa una manera d’aprendre absolutament passiva, i l’estudi prioritzava totalment les habilitats relacionades amb la memòria relegant altres tan importants per un jurista com la capacitat de raonar, o d’expressar-se amb claredat. D’aquesta manera, els estudis de dret es transformaven en una pluralitat de ‘mini oposicions’ a superar, produint com a lamentable resultat que en comptes d’obtenir un professional capaç d’enfrontar-se amb els diferents reptes del món laboral, ens trobàvem amb una mena d’especialista en superar un tipus d’examen desconnectat de les exigències de la realitat.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Publicat a: Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006



5 p, 52.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-01-20, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir