Autoaprenentatge i autoavaluació en el reconeixement de minerals i de jaciments (Geologia)
Corbella i Cordomí, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia)
Cardellach López, Esteve

Data: 2006
Resum: Hem emprat l'eina d'autoavaluació del Campus Virtual en dues assignatures de la llicenciatura de Geologia relacionades amb minerals, amb la idea de reforçar l'aprenentatge de la part més teòrica en una i la part més pràctica l'altra. En totes dues vam crear uns repositoris de preguntes multiresposta: a l'assignatura de Jaciments Minerals cobrien el temari teòric i, en canvi, a l'assignatura de Mineralogia, les preguntes complementaven el material de pràctiques de laboratori (identificació de minerals, en mostra de mà i al microscopi petrogràfic). En aquest darrer cas, es van construir a més, 8 tests d'avaluació automàtica, que s'obrien als alumnes durant uns dies per tal que poguessin contestar-los fora d'hores de classe, amb ajut d'apunts si volien, durant un temps limitat establert per nosaltres. En vista dels resultats i les opinions dels alumnes, creiem que val la pena fer l'esforç de crear repositoris de preguntes i utilitzar l'eina d'autoavaluació, i més encara per a l'avaluació de la part pràctica, on solen tenir més dificultats per a jutjar el propi aprenentatge al llarg del curs.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Comunicació de congrés ; recerca
Matèria: Autoaprenentatge ; Avaluacions automàtiques ; Tests
Publicat a: Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006



8 p, 536.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions > Ponències i comunicacions de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB

 Registre creat el 2011-01-27, darrera modificació el 2022-09-08



   Favorit i Compartir