Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65643
L'ús de materials virtuals i la interacció a l'aula
Estapé Dubreuil, Glòria (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Estudis Empresarials. Departament d’Economia de l'Empresa)

Data: 2006
Resum: La comunicació es refereix a l’assignatura de Matemàtiques aplicades a l’empresa, una troncal anual de primer curs de la Diplomatura en Ciències Empresarials. El grup de professors que donem l’assignatura ens varem acollir, quasi des del seu inici, a les possibilitats que ofereix el campus virtual de l’Autònoma Interactiva per tal de publicar material de diversos tipus, i per a permetre als estudiants efectuar un cert seguiment de l’assignatura per aquesta via. Com a resultat, en el transcurs dels darrers anys hem anat acumulant tan material docent pels estudiants com una certa praxis relativa al seu ús amb els alumnes presencials de l’assignatura. Posem de relleu que l’assignatura requereix un fort ús de llenguatge matemàtic, que dificulta en bona mesura un intercanvi “fàcil” d’informació via web. Així, els estudiants es consideren simplement els “destinataris” del material, amb la consegüent manca de dinàmica relacional, tendència que hem intentat pal·liar de diverses maneres a l’aula. Voldria doncs aprofitat aquest espai per a efectuar una petita reflexió sobre el procés dut a terme, i en especial sobre l’evolució seguida en la impartició de l’assignatura arrel de disposar del material elaborant (des de la proposta d’un grup de seguiment virtual o semi-presencial, a l’ús de tècniques d’aprenentatge cooperatiu en els grups presencials); així com sobre les diferències que hem anat trobant en el temps en relació a l’actitud i ús que els estudiants han anat fet d’aquest material. Fruit d’aquestes reflexions apuntaré finalment algunes de les “utilitats” que veiem més clares d’aquest tipus de materials i pràctiques per al futur espai europeu d’educació superior.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Matemàtiques aplicades a l’empresa ; Materials en xarxa ; Aprenentatge cooperatiu a l’aula
Publicat a: Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006



9 p, 363.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-01-27, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir