Caronte : un gestor documental per a assignatures de l'EEES
Martí, Enric (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya))
Rocarías, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Sánchez, A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Radeva Ivanova, Petia (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya))
Toledo Morales, Ricardo (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya))
Vitrià i Marca, Jordi (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya))

Data: 2006
Resum: La declaració de Bolonia i l'Espai Europeu de Educació Superior (EEES) proposen nous reptes a les universitats en plantejar les assignatures més centrades en l'alumne aíxí com en l'estudi i adopció de noves metodologies docents que potenciin les capacitats i habilitats de l'alumne, tant personals como profesionals. Tot això exigeix dels docents un nou plantejament de l'organització de les assignatures, buscant indicadors d'avaluació que vagin més enllà de l'examen a final de semestre. L'avaluació continuada és una via en aquest sentit com poden ser-ho altres metodologies. En totes elles augmenta el volum d'informació (enquestes, examens, exercicis, treballs, etc. ) de què es disposarà per a avaluar els alumnes, apart de tota la gestió de grups de treball en cas de treball grupal y també el control de les entregues realitzades pels alumnes. Tot aquest volum d'informació, per a que sigui manejable, requereix d'algún tipus d'eina informàtica que faciliti la gestió al professor. En aquest article es presenta una proposta de gestor documental que s'adapta a las diferents necessitats de 8 assignatures de la titulació d'enginyeria informàtica, i que involucra uns 4 professors de teoria y 8 professors de pràctiques. En l'article s'exposen els objectius de l'entorn de gestió documental. El principal de tots ells és la proposta d'un conjunt de patrons d'activitats (enquestes, enquestes d'autoavaluació, qüestionaris, tasques, etc. ) que Caronte gestionarà i que el professor utilitzarà per a programar una assignatura. Com a suport, I després d'estudiar diferents alternatives, hem decidit adoptar l'entorn Moodle, àmpliament utilitzat en diferents universitats com entorn de gestió documental. S'expliquen els conceptes importants, la pantalla I l'escriptori principal de l'entorn així com un resum del funcionament del mòdul d'enquestes. Disposem d'alguns resultats d'experiències realitzades durant el segon semestre del curs 2005-06 i d'aquestes experiències es pretén extreure conclusions i millores per posar en funcionament una primera versió de l'entorn Caronte pel curs 2006-07 donant suport a més assignatures de la titulació.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Comunicació de congrés ; recerca
Matèria: ECTS ; Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) ; Moodle
Publicat a: Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006



11 p, 208.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions > Ponències i comunicacions de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB

 Registre creat el 2011-01-27, darrera modificació el 2022-11-28



   Favorit i Compartir