Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65655
PUBLIRADIO.NET : creació d’un aplicatiu on-line com a eina de suport dins la nova metodologia docent derivada de la implantació dels crèdits ECTS
Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Barbeito Veloso, Ma. Luz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)

Data: 2006
Resum: Publiradio és un grup universitari d’investigació format l’any 2002 i constituït per sis professors del departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB. Està especialitzat en la investigació de la publicitat radiofònica i, des de la seva fundació, treballa per un major reconeixement de la ràdio com a mitjà publicitari. Davant l’horitzó del nou Espai Europeu d’Educació Superior (EEES) i els canvis metodològics que la seva implantació havia de significar a nivell docent, Publiradio es va proposar crear un aplicatiu on-line que servís com a eina de suport a les diferents assignatures de ràdio dels estudis de comunicació i, de manera més rellevant, d’aquells que s’imparteixen a la llicenciatura de Publicitat i Relacions Públiques. Per això, es va procedir a delimitar els diferents apartats que havia de contenir l’aplicatiu per tal que permetés als estudiants poder crear publicitat radiofònica. De la mateixa manera, es va marcar com un dels objectius principals de l’aplicatiu el fet que facilités l’aprenentatge autònom i permetés el treball tant a nivell individual com en grup. Amb aquestes premisses, es van dibuixar set apartats dins la web: notícies, qui és qui, fonoteca, investigació i docència, enllaços selecció, sala de premsa i serviradio, amb les seves corresponents subseccions. Els alumnes poden trobar a l’aplicatiu reculls de falques i d’altres formats publicitaris, una base de dades d’efectes sonors i fragments musicals que es poden descarregar per crear les seves pròpies peces, lliçons teòriques sobre determinats conceptes, articles, ponències, etc. Al llarg del proper curs acadèmic 2006-2007 l’aplicatiu publiradio. net s’integrarà de manera efectiva com a eina de suport teòrico-pràctica dins l’assignatura Teoria i Tècnica del Llenguatge Radiofònic que s’imparteix a segon curs, primer semestre, a la llicenciatura de publicitat i relacions públiques de la UAB. Especificar l’àmbit d’aplicació Es tracta d’un projecte especialment dissenyat per a l’assignatura Teoria i Tècnica del Llenguatge Radiofònic, de la titulació de Publicitat i Relacions Públiques. No obstant això, i donat el seu caire transversal, els seus continguts també són molt vàlids per a les matèries de creativitat publicitària, així com per la resta assignatures de ràdio que formen part dels plans d’estudi de les titulacions de Comunicació.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: ECTS ; On-line ; Publicitat Radiofònica ; Publiradio
Publicat a: Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006



9 p, 151.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > Publiradio
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-01-28, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir