Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65661
Projecte d'atlas electrònic del crani : innovació docent a les pràctiques de vertebrats
Ventura Queija, Jacinto (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
López Fuster, María José (Universitat de Barcelona. Departament de Biologia Animal)
Llorente, Gustavo A.
Ruiz, Xavier
Sanpera, Carolina

Data: 2006
Resum: L’assignatura de Vertebrats s’imparteix dins el segon cicle de la llicenciatura de Biologia, tant a la Universitat Autònoma de Barcelona com a la Universitat de Barcelona. La matèria pròpia d’aquesta assignatura es caracteritza per la seva amplitud temàtica, així com per la dificultat intrínseca que comporten els continguts referents a aspectes morfològics. De manera particular, una de les estructures que per la seva complexitat sempre resulta difícil d’assimilar per part dels estudiants és el crani. Tradicionalment, durant les pràctiques de laboratori els alumnes examinen i interpreten diferents peces anatòmiques des del punt de vista comparat i és freqüent que, degut a la quantitat de material a consultar i a la poca durada relativa de les sessions pràctiques, no hi hagi temps suficient per poder assimilar amb profunditat certes observacions referents al crani. Per tal de facilitar la comprensió d’aquesta estructura, professors de les Universitats esmentades estan elaborant, a partir fonamentalment de material i imatges pròpies, un atlas electrònic del crani, en el que es presta una atenció molt particular al binomi estructura-funció, relació que facilita notablement la interpretació morfològica des dels punts de vista evolutiu i adaptatiu. Mitjançant aquest atlas s'esperen obtenir resultats positius en els següents aspectes: i) una millor comprensió del pla estructural del crani; ii) un increment en la capacitat de síntesi dels alumnes; iii) completar l'aprenentatge teòric amb observacions de les peces anatòmiques, constatant la seva modificació al llarg de l'evolució; iv) una millora de la qualitat docent i de la coordinació del professorat que imparteix l'assignatura. Un cop completades les diferents seccions de l'atlas, es té previst programar una sèrie d'activitats d'autoavaluació sobre la informació proporcionada, així com realitzar una enquesta a l'alumnat per tal de valorar i, en el seu cas, millorar el material presentat.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Atlas virtual ; Morfologia ; Crani ; Vertebrats
Publicat a: Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006



9 p, 1.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-01-28, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir