Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65684
La Universitat a l’escola i l’escola a la universitat : el treball cooperatiu entre el professorat universitari i el professorat de primària
Dooly, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials)
Masats i Viladoms, M. Dolors (Maria Dolors) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials)

Data: 2007
Resum: En el camp de la formació d’educadors, el professorat universitari s’ha d’afrontar al repte de contribuir a la innovació docent no tant sols en la seva pròpia aula sinó en les futures aules dels mestres en formació. Les noves propostes didàctiques que planteja han de tenir present la realitat de les aules de primària, a les quals ja no està vinculat directament. Paral·lelament, el professorat de primària té el repte permanent d’actualitzar coneixements, sovent a través de propostes en les quals no és un agent directe de la seva formació sinó que la rep d’un expert aliè al centre. En la nostra comunicació volem narrar l’experiència viscuda en la marc d’un projecte europeu (Comissió Europea: Project 118762-CP-1-2004-1-NL-Comenius-C2. 1) que ha permès que professionals de l’educació de diferents països i d’àmbits dins un mateix estat aprenguessin conjuntament a crear recursos didàctics per afavorir l’aprenentatge d’una llengua estrangera a través de la creació de projectes cooperatius entre escoles europees mitjançant l’ús de les TIC. En el nostre cas, els alumnes universitaris han pogut entrar en les classes virtuals de les escoles de primària catalanes per veure com s’organitza l’aprenentatge i, al mateix temps, alguns dels productes creats pels nens han servit de material de suport als casos que els universitaris han hagut de resoldre com a part del seu procés d’aprenentatge. A més, els alumnes de primària han pogut comprovar que allò que fan a l’aula té una utilitat real ja que el destinatari final no és només el seu mestre sinó que altres alumnes i altres mestres també se’n beneficien, fet que contribueix a donar sentit a les propostes d’aula.
Resum: In the area of teacher training, university educators must face the challenge of contributing to the innovative teaching practices. This refers not only to innovation their own classroom but also ensuring that innovative practices are transferred to the classrooms of future teachers. This implies that new didactic proposals must be applicable within the actual reality of primary education. Likewise, primary education teachers continually face new challenges of renovating their own knowledge and practice in order to meet with the many changes and subsequent challenges occurring both inside and outside their classroom. In our presentation we outline and discuss experiences and outcomes of a European project (European Commission: Project 118762-CP-1-2004-1-NL-Comenius-C2. 1). The project was designed to allow different educational agents, from diverse countries and areas of expertise, to jointly create collaborative projects between distanced European partners, employing ICT tools and platforms. In our particular case, the teacher trainees studying at our faculty were able to observe the organisation of the primary education students’ learning process while at the same time; the output produced by the primary education students was used as a resource for case studies. Furthermore, the primary education students involved in the collaborative projects were able to see for themselves how the knowledge learnt in class had a real purpose, as the knowledge was used to communicate with students and partners outside of their own classroom.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Noves tecnologies ; Aprenentatge cooperatiu ; ‘Telecollaboration’
Publicat a: Jornades d’Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



10 p, 540.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-01-31, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir