Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65705
Recursos d’autoaprenentatge de mètodes d’investigació en entorns virtuals
Vives Brosa, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia. Departament de Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut)
Boixadós Anglès, Mercè (UOC. Estudis de Psicologia. Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut)
Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia. Departament de Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut)

Data: 2007
Resum: El nou marc derivat de l’EEES implica, entre d’altres coses, un model educatiu en el qual l’estudiant guanya protagonisme i autonomia. Així s’espera que prengui un paper més actiu en un aprenentatge basat en competències en el qual les habilitats i actituds adquireixen molta importància. Un primer pas per fomentar un paper més actiu en l’alumne és captar el seu interès proporcionant-li recursos per tal d’aconseguir un aprenentatge significatiu. Amb aquest objectiu hem aplicat al llarg del semestre un producte docent per a l’aprenentatge de conceptes de Mètodes d’Investigació (MI) basat en un centre d’interès. Els resultats de l’aplicació d’aquesta activitat ens permeten afirmar que aquest és un recurs “sostenible” fins i tot en grups nombrosos, i que contribueix a assolir competències específiques de MI així com d’altre més transversals com la integració significativa de coneixements i l’emissió de judicis crítics basats en l’explicació. D’altra banda, per tal de fomentar les competències de treball autònom i de planificació i gestió del temps de l’estudiant hem dissenyat una activitat d’autoavaluació interactiva, digital i accessible a través d’internet en la qual es revisen els conceptes principals de MI. Les característiques d’aquesta eina fan possible que es donin simultàniament autoavaluació i formació. Per últim, amb l’objectiu de fomentar certes habilitats i actituds com la competència interpersonal de treball compromès en equip, la interdependència positiva o la co-responsabilitat, s’ha dissenyat una estratègia d’aprenentatge cooperatiu inspirada en els Teams Games Tournaments que serà implementada en un entorn virtual.
Resum: The new educational framework resulting of the European Space of Higher Education implies, among other things, an educational model in which students take a more active role in a competence based learning in which skills and attitudes acquire much importance. A first step towards encouraging a more active role in the student is to capture his attention providing resources in order to achieve a significant learning. Keeping this goal in mind, we have applied to a Research Methods training course an all-semester educational product based on a center of interest. The results obtained after applying this learning activity allow us to state that this is a “sustainable” resource even in large groups, and that contributes to achieve specific Research Methods competences as well as other partial and more generic ones like meaningful knowledge integration explanation-based critical judgments. On the other hand, in order to foster the competences of autonomous work and time planning and management of the student, we have designed an interactive digital self-evaluation activity accessible via the internet in which the main concepts of Research Methods are revisited. This tool’s main features make it possible the concurrence of self-evaluation and training. Finally, and aiming to encourage certain skills and attitudes as the interpersonal competence of compromised team work, the positive interdependence or the coresponsibility, a strategy of cooperative learning inspired in the Teams Games Tournaments has been designed to be implemented in a virtual environment.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Centres d’interès ; Autoavaluació formativa ; Aprenentatge cooperatiu
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



8 p, 48.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-01-31, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir