Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65839
Laboratori virtual de psicologia bàsica : l’experiència com a clau de l’aprenentatge
Vilaró Soler, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació)
Maiche, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació)
Mas, Maria Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació)
Torregrosa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació)
Sanz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació)

Títol variant: Laboratori virtual de psicologia bàsica : l’experiència com a clau de l’aprenentatge
Títol variant: Virtual laboratory of cognitive psychology : the experience as a key to learning
Data: 2007
Resum: El Laboratori Virtual de Psicologia Bàsica (LVPB) és una eina que pretén aprofitar les noves tecnologies per donar un nou enfocament al procés d’aprenentatge dels processos psicològics bàsics. Amb el LVPB s’acompanya a l’estudiant en un recorregut a través d’experiments que s’han convertit en clàssics de la Psicologia Cognitiva amb l’objectiu d’assolir coneixements relacionats amb els processos cognitius a partir de la pròpia experiència. La plataforma conté experiments provinents de l’estudi de l’atenció, l’emoció, el llenguatge, la memòria, la motivació, el pensament i la percepció. En cada experiment, el LVPB presenta un text d’introducció amb enllaços als articles originals on s’ha proposat per primera vegada. Després d’aquesta primera presa de contacte l’estudiant pot realitzar l’experiment, fent de subjecte experimental. A posteriori, el sistema li permetrà veure els resultats generats en la seva (o seves) sessió experimental. El sistema orientarà a l’estudiant en l’anàlisi de dades mitjançant quadres d’ajuda que aniran apareixent en forma de “pop-out” en relació al punt d’anàlisi de dades en el que es troba l’estudiant (depuració de dades, generació de gràfiques o informe). El LVPB es basa en la plataforma d’e-learning Moodle, fet que permet que cada estudiant tingui el seu propi espai on guardar els resultats i les anàlisis que ha realitzat. Tota la interacció amb el sistema queda registrada i pot ésser consultada tant per l’estudiant com pel seu professor en qualsevol moment. Això permet que el LVPB pugui ser utilitzat també com a eina d’avaluació per part del professor.
Resum: The Virtual Laboratory of Cognitive Psychology (LVPB) is a tool that tries to take advantage of the new technologies in order to give a new approach to the learning process of the psychological basic processes. In the LVPB the student is accompanied in a tour across several experiments with the aim of achieving knowledge related to the cognitive processes from his/her own experience. The platform contains experiments from the study of attention, emotion, language, memory, motivation, thinking and perception. In every experiment, the student finds a text of presentation with links to the original articles where they have appeared for the first time. After this first contact, the student runs the experiment and the system shows him/her the raw data, i. e. the results, without any analysis. The student is led towards the analysis of the information, allowing him/her to generate different graphs on the results whose interpretation is supported on texts prepared by the teachers who have designed the experiment. The LVPB is supported on the e-learning Moodle platform, which allows every student to have his/her own space in order to keep the results and the analyses that he/she has performed. The whole interaction with the system is registered and can be recovered at any moment. Because of that, the LVPB can also be used as an assessment tool.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Plataforma web ; Psicologia bàsica ; Interacció ; Moodle
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



10 p, 528.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-02-02, darrera modificació el 2016-11-17



   Favorit i Compartir