Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65868
Estudis de veterinària : veterinària virtual com a espai docent complementari a l’assignatura de cirurgia general
Fresno Bermejo, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària. Departament de Medicina i Cirurgia Animals)
Moll Sánchez, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals)

Data: 2007
Resum: L’assignatura de Cirurgia General, que es cursa durant el segon cicle de la llicenciatura de Veterinària, pretén formar els estudiants en aquesta àrea de coneixement mitjançant la realització de classes teòriques, seminaris i pràctiques de laboratori i clíniques. Les pràctiques de laboratori, no només amplien la formació teòrica, sinó que constitueixen la base per a una millor preparació dels estudiants a l’hora de la realització de les pràctiques clíniques. Aquestes pràctiques laboratorials pretenen ensenyar els principis d’asèpsia i comportament al quiròfan, familiaritzar-se amb l’instrumental quirúrgic, tècniques de sutura; tècniques quirúrgiques bàsiques com la realització d’una laparotomia exploratòria, ovariohisterectomia i cirurgia reconstructiva cutània; i protocols anestèsics i de fluidoteràpia principals. Les pràctiques clíniques, consisteixen en la realització del procediment quirúrgic i anestèsic en l’animal viu sotmès a ovariohisterectomia. En aquestes pràctiques, els alumnes han d’aplicar els coneixements adquirits durant les pràctiques laboratorials. Com a mètode de formació complementària a les pràctiques laboratorials i clíniques, s’ofereix a l’alumne material audiovisual complet disponible a la xarxa “Veterinària Virtual”. Aquests vídeos mostren el principal temari inclòs en les pràctiques laboratorials, d’una manera molt esclaridora i didàctica, i acompanyats d’explicacions. Aquests vídeos estan realitzats pel mateix professorat de l’assignatura. L’objectiu d’aquest material didàctic és proporcionar a l’alumne un mètode d’aprenentatge addicional, accessible des del moment en què comencen les pràctiques, del que pot disposar i consultar des de qualsevol ordinador connectat a la xarxa, podent-los visualitzar al llarg de tot el curs acadèmic. L’estudiant, no només pot repassar les pràctiques un cop ja les ha realitzat, sinó que també pot preparar-les prèviament a la seva realització, oferint així l’oportunitat d’obtenir un major profit d’aquestes.
Resum: General Surgery is a half-yearly subject given in the fourth year of the Veterinary degree. Its main goal is to teach and widen the students’ knowledge in the surgery field by means of master classes, seminars, and laboratory and clinical practices. The aim of the laboratory practices is to teach the basic principles of surgical asepsis, preparation of the surgical team, surgical instrumentation, main suturing techniques; principles of reconstructive surgery, laparotomy and ovariohysterectomy; and fluid and electrolyte therapy principles. The clinical practices offer the opportunity to participate in surgical procedures related to the reproductive system in which they should apply the knowledge they have already learned in the labs. As a complementary teaching method for the practices, the teachers offer to the students a wide audiovisual material related to the practices contents, which is available in the net “Veterinària Virtual”. These digital videos show the main surgical contents included in the laboratory practices, in a very clear and didactic manner, and performed by the same teaching staff. The main objective of this didactic material is to provide an additional learning method for students, available since first day of the start of the practical lessons, ready to be looked up at anytime and anywhere at the internet from any computer. The students can check and revise the contents of the practices after the lesson has been given, or they can seize the opportunity to review it before.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Veterinària virtual ; Cirurgia ; Vídeo
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



8 p, 4.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-02-02, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir