Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65983
Adaptació a l’EEES de les assignatures de genètica i millora genètica a la llicenciatura de veterinària
Amills i Eras, Marcel (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària. Departament de Ciència Animal i dels Aliments)
Jordana i Vidal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments)

Data: 2008
Resum: L’adaptació a l’EEES de les assignatures de Genètica i Millora Genètica impartides a la llicenciatura de Veterinària ha implicat l’adopció de profunds canvis en la manera d’impartir la docència i avaluar els coneixements. En primer lloc, les pràctiques d’aula d’informàtica de Genètica han deixat de ser assistencials per convertir-se en treballs d’autoaprenentatge on els estudiants han d’utilitzar determinats programaris per resoldre un seguit de qüestions plantejades pel professor amb l’ajut d’un manual de pràctiques. Igualment, s’ha elaborat un manual de pràctiques de laboratori i diverses coleccions de problemes resolts per fomentar l’autoaprenentatge. Finalment, s’ha implementat un sistema d’avaluació continuada amb la realització de tres (Genètica) i dos (Millora Genètica) exàmens parcials de problemes. La valoració del manual de pràctiques de laboratori per part dels estudiants ha estat positiva.
Resum: The adaptation to the European Space of Higher Education of Genetics and Animal Breeding and Genetics, two subjects taught at the Veterinary Medicine Faculty, has involved deep changes in teaching as well as in the evaluation of the student’s knowledge. First, practical work at the informatics room has been replaced by self-learning exercises where students use different types of software to solve diverse questions, with the aid of a manual prepared by the professor, aimed to evaluate their understanding and skills in this area. Moreover, a laboratory manual has been prepared together with a collection of solved problems to increase the self-learning capabilities of the students. Finally, a continuous evaluation scheme has been implemented by performing three (Genetics) and two (Animal Breeding and Genetics) partial exams. Students evaluated these teaching strategies very positively. Specifically, the laboratory manual received an evaluation of 3. 43 over 5 and the collection of solved problems of 4. 47 over 5. The exercises based on the use of software were, in general, well executed with average marks of 7. 9 (Genetics) and 7. 7 (Animal Breeding and Genetics). The marks of the partial exams were also very satisfactory. In summary, these teaching improvements have increased markedly the general performance and academic achievement. of students. This work has been performed in the fraework of project “Teaching materials for Genetics and Animal Breeding in the framework of Veterinary Sciences” funded by the Universitat Autònoma de Barcelona.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Genètica ; Espai Europeu d’Educació Superior ; Materials docents
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008



8 p, 131.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-02-04, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir