Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65993
Eines per al desenvolupament de competències d’enginyeria en un assignatura d’intel·ligència artificial
Vazquez Marco, Eduard (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya))
Vanrell i Martorell, Maria Isabel (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya))

Data: 2008
Resum: En aquesta comunicació recollim l’experiència de tres anys en l’adaptació al nou model educatiu en una assignatura de 4rt d’enginyeria informàtica. L’objectiu ha estat el d’aconseguir una metodologia que emfatitzi les competències dels enginyers en una assignatura orientada a la resolució de problemes com és la Intel·ligència Artificial. Les competències sobre les que hem incidit més són: la capacitat d’anàlisi de problemes contextualitzats, la generalització dels problemes d’acord amb els coneixement adquirits prèviament, la capacitat de plantejar solucions viables, l’avaluació de les solucions i l’anàlisi del seu rendiment. Complementàriament, això s’acompanya del treball en competències transversals com ara el treball en equip i la defensa en públic de les solucions, i l`anglès. Per dur-ho a terme a les classes de teoria es treballa totalment orientat a la resolució de casos i s’han dissenyat noves sessions de problemes i pràctiques. En aquestes sessions s’han augmentat el nombre de grups per a permetre un seguiment real dels alumnes. Els problemes estan pensats per a potenciar la capacitat d’anàlisi amb enunciats de difícil o, fins i tot, de solució desconeguda, per a potenciar l’esperit crític i la participació activa a classe. La defensa pública de la feina es duu a terme, després d’una classe teòrica sobre la matèria, en les sessions de practiques,on es simula un projecte real de principi a fi. La feina en equip es potencia tan en problemes com en practiques amb grups de 2 a 5 alumnes. L’ús de la llengua anglesa s’ha introduït exitosament el darrer any, tant en els enunciats, en les sessions de problemes, així com a les presentacions dels estudiants.
Resum: In this paper we review a 3 years experience on the adaptation of a subject to the new education model. We are working on the Artificial Intelligence subject that is hold during the fourth year of the Computer Science degree. The general goal of this adaptation has been to reach a new methodology that focuses on general engineering competences in the framework of a subject that is completely problem-based, this is Artificial Intelligence. The main competences we have focused the more are: the analysis of problems in a real context, the generalisation of solutions according to previously learnt techniques, the ability to plan feasible solutions, the evaluation of proposed solutions and the analysis of their performance. Complementary, we add the work on transversal competences such as, working cooperatively in a team, presenting and defending the proposed solutions and English speaking. To reach these goals we propose to work in a completely problem-based methodology in the theoretical part of the subject. The part of the subject devoted to solve problems is dealt by working in seminars with a reduced number of students that work in an interactive way. Finally, the practical part of the subject is oriented to simulate the development of a real project, that is solved cooperatively in groups of 4 or 5 students that meet in different sessions. The students design and implement a new solution to a problem statement; in the end they defend their own solution in a viva in front of their colleagues. The use of the English language is inserted in different points of the course.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Aprenentatge basat en problemes ; Treball cooperatiu ; Competències d’enginyeria ; Intel·ligència Artificial
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



7 p, 44.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-02-04, darrera modificació el 2016-06-14



   Favorit i Compartir