Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65994
Millora del desenvolupament de competencies transversals mitjançant la col•laboració interuniversitaria
Vilanova i Arbós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d’Enginyeria. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes)
Amante, Beatriz (Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa. Departament de Projectes d'Enginyeria (PE))
Gomà, Anton (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d’Activitat Física)
Ponsa, Pere (Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú. Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtia i Informàtica Industrial (ESAII))

Data: 2008
Resum: Aquesta comunicació presenta una experiència col·laborativa entre l’Escola Tècnica superior d’Enginyeria (ETSE), el servei d’activitat Física (SAF) de la UAB conjuntament amb l’Escola Politècnica de Catalunya a Vilanova i la Geltrú (EPSVG). La idea que es presenta i que motiva l’experiència es el fet d’explorar una nova manera de desenvolupar el projecte fi de carrera per als estudiants d’Enginyeria. Aquests projectes han d’obeir a les mateixes característiques que un projecte industrial real en el sentit de desenvolupar un “producte” que ha de funcionar. El SAF proporciona el marc ideal per a desenvolupar treballs d’aquest tipus dintre de l’àrea temàtica de l’automatització de sistemes. En la realització del projecte o problema a resoldre s’identifiquen diferents rols o paper en similitud als que l’estudiant s’acabarà trobant a la vida real. D’aquesta manera es promou la interacció entre els diferents grups i es motiva a que l’estudiant assumeixi les tasques associades al seu paper dintre del projecte global. D’aquesta manera, hi ha, per una banda, el client final del producte (que en el nostre cas es el SAF mateix) per al qual uns desenvolupadors han de dur a terme la tasca encomanda per tal de solucionar el problema presentat (aquest problema es presentat i detallat directament per el client en base a reunions). A més, s’identifica una tasca d’assessoria que, de manera intencionada, associem a estudiants de l’altra universitat i que hauran d’avaluar les tasques desenvolupades, emetre un judici i suggerir possibles vies de millora. Això obliga a presentar tan al client com al desenvolupador les seves conclusions, argumentar les decisions, etc Creiem que l’experiència es prou interessant com per veure si es extensible a altres dominis que nos siguin els purament tecnològics.
Resum: This communication presents a collaborative experience among the superior technical college of Engineering (ETSE), the service of Physical Activity (SAF) of the UAB together with the Polytechnic School of Catalonia located in Vilanova i la Geltrú (EPSVG). The idea that is being introduced and that motivates the experience is the fact of exploring a new way to develop the final year project for the students of Engineering. These projects have to be due to the same characteristics than a real industrial project in the sense of developing a "product" that has to work. The SAF provides the ideal frame to develop works of this type in the thematic area of systems automation. In the realization of the project or problem to be solved they identify different roles in similarity to those that the student will end up finding itself in the real life real. In this way the interaction is promoted among the different groups and is motivated to the student assuming the tasks associated with its role in the global project. In this way, there is the final customer of the product, on the one hand (that in our case is played by the SAF) for which some developers have to carry out the associated task in order to solve the presented problem (this problem is presented and detailled directly by the customer with regard to meetings). Moreover, a consultancy task is identified such that, in an intentional way, we associate with students of another university and that will have to evaluate the developed tasks, that will have to issue a judgement and that will have to suggest possible ways of improvement. This forces to presenting to the customer as well as to the developer its conclusions, to argue the decisions, etc We believe that the experience is interesting enough to see if it could be extended to other domains than the purely technological ones.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Competències Transversals ; Projecte fi de carrera ; Relació empresa-universitat
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008



7 p, 63.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-02-04, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir