Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/66009
Noves estratègies d’aprenentatge en la llicenciatura de geografia (virtual i presencial) mitjançant l’ús del wiki : el cas de l’assignatura de biogeografia
Cristóbal Rosselló, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Lletres)
Pèlachs Mañosa, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Lletres)

Data: 2008
Resum: En aquesta comunicació es mostra l'aplicació d'un Wiki (entorn web col·laboratiu) per a l'ensenyament de la Biogeografia en la llicenciatura de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona, tant en la llicenciatura virtual com en la presencial, durant el període 2005-2008. Es presenta el Wiki (http://wiki. uab. cat/) com a eina per a impulsar estratègies d'aprenentatge basades en el treball col·laboratiu en entorns virtuals, fins ara, deficitaris en el desenvolupament de competències basades en el treball en grup. La següent metodologia es fonamenta en l'elaboració de diferents evidències pràctiques dissenyades per a desenvolupar les competències pròpies dels estudiants de Biogeografia (capacitat d'autoaprenentatge, elaborar i sintetitzar informació, generar sensibilitat i interès pels temes territorials i ambientals, treball de camp i coneixement directe del mitjà, etc). Els resultats mostren una millora significativa en les qualificacions finals dels alumnes i, per tant, una millora en l'adquisició de competències, i en el decrement del percentatge d’alumnes no presentats (tan en la llicenciatura virtual com en la presencial) a partir de la introducció d’aquesta iniciativa al curs 2005-2006 respecte al curs 2004-2005, on encara no s’havia implementat l’eina. Finalment, per tal de valorar el WIKI s’ha dut a terme una enquesta al finalitzar el curs. Els resultats d’aquesta mostren que en general aquesta eina ha estat ben valorada pels alumnes, encara que el treball continuat i el canvi provocat pel procés de la EEES no ha estat ben rebut per tots els alumnes que han assimilat el WIKI a més treball.
Resum: In this work we present the implementation of a Wiki (collaborative web site environment) to improve the Biogeography subject teaching included in the degree of Geography of the Autonomous University of Barcelona, so in the virtual degree as in the class attendance one, from 2005 to 2008. The Wiki (http://wiki. uab. es/), as a tool, is presented to promote strategies of learning based on the collaborative work in virtual deficit environments, until now, in the development of competences based on the group work. The following methodology is based in the elaboration of different practical evidences designed to develop the typical competences of the Biogeography students (capacity of self-instruction, to elaborate and to synthesize information, to generate sensitivity and interest in the territorial and environmental subjects, fieldwork and direct knowledge of the territorial reality, etc). Results show a significant improvement in the final students qualification and, therefore, an improvement in the acquisition of competences, as well as in the decrease of the percentage of not presented students (so in the virtual degree as in the class attendance one) as a result of the introduction of this initiative to the course 2005-2006 with respect to the course 2004-2005, where the tool had not been implemented yet. Finally, in order to evaluate the WIKI, a survey to the students at the end of the course has been carried out. The results of this survey show that in general this tool has been well valued by the students, although the continued work and the change provoked by the process of the EEES has not been well received by all students, who have assimilated the WIKI as an increase on the amount of work.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: WIKI ; Treball col·laboratiu ; Biogeografia
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008



10 p, 227.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-02-04, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir