Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/67656
Clustering or scattering : the underlying reason for regulating distance among retail outlets
Borrell Arqué, Joan-Ramon (Universitat de Barcelona. Institut d’Economia Aplicada)
Fernández Villadangos, Laura (Universitat de Barcelona. Institut d’Economia Aplicada)
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)

Publicació: Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2010
Descripció: 38 p.
Col·lecció: XREAP ; 2010-12
Resum: Concerns on the clustering of retail industries and professional services in main streets had traditionally been the public interest rationale for supporting distance regulations. Although many geographic restrictions have been suppressed, deregulation has hinged mostly upon the theory results on the natural tendency of outlets to differentiate spatially. Empirical evidence has so far offered mixed results. Using the case of deregulation of pharmacy establishment in a region of Spain, we empirically show how pharmacy locations scatter, and that there is not rationale for distance regulation apart from the underlying private interest of very few incumbents.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la xarxa i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: workingPaper
Matèria: Distance ; Location ; Regulation ; Retailing ; Retail stores ; Retail trade ; Trade regulation ; Establiments comercials ; Comerç al detall ; Regulació del comerç

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/97332


38 p, 436.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers

 Registre creat el 2011-02-18, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir