Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/69616
Markets and linguistic diversity
Caminal, Ramon
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Anàlisi Econòmica

Data: 2009
Descripció: 35 p.
Col·lecció: Working papers ; 781.09
Resum: The choice of language is a crucial decision for firms competing in cultural goods and media markets with a bilingual or multilingual consumer base. To the extent that multilingual consumers have preferences over the intrinsic characteristics (content) as well as over the language of the product, we can examine the efficiency of market outcomes regarding linguistic diversity. In this paper, I extend the spokes model and introduce language as an additional dimension of product differentiation. I show that: (i) if firms supply their product in a single language (the adoption model) then the degree of linguistic diversity is inefficiently low, and (ii) if some firms supply more than one linguistic version (the translation model) then in principle the market outcome may exhibit insufficient or excessive linguistic diversity. However, excessive diversity is associated to markets where the fraction of products in the minority language is disproportionately high with respect to the relative size of the linguistic minority.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat, la unitat i l'institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: workingPaper
Matèria: Estudis de mercat ; Llenguatge i llengües

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/41979


35 p, 409.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers

 Registre creat el 2011-04-04, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir