Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/72136
Didàctica de la llengua en educació infantil [102014]
Gil Juan, Maria Rosa
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2011-12
Pla d'estudis: Graduat en Educació infantil [847]
Titulació: Educació infantil [2500797]
Resum: L'assignatura se centra bàsicament en tres àmbits: 1. El desenvolupament de la comunicació i del llenguatge dels infants de 0 a 6 anys, el seu paper en el desenvolupament cognitiu i els factors socials i els models d'intervenció que el faciliten 2. L'ús del llenguatge a l'escola: els recursos educatius i la intervenció docent tant al primer cicle com al segon cicle d'educació infantil. La introducció d'una llengua estrangera a l'educació infantil 3. El plurilingüisme a l'escola. El projecte lingüístic de centre: les dues llengües cooficials, els programes d'immersió i la llengua estrangera. L' acollida i la formació lingüística dels infants provinents d'altres cultures En finalitzar l'assignatura, l'alumnat haurà de: - Haver integrat sabers (lingüístics, psicolingüístics, sociolingüístics i didàctics) relacionats amb els processos d'adquisició i desenvolupament de la llengua oral. - Conèixer les principals característiques del desenvolupament del llenguatge dels nens i de les nenes de 0 a 6 anys. - Conèixer les nocions fonamentals en què es basen les concepcions actuals sobre l'ensenyament i aprenentatge de llengües en contextos i en programes multilingües - Conèixer els elements que intervenen en la interacció comunicativa i lingüística a l'aula. - Reconèixer i identificar el paper crucial del llenguatge oral en els diferents àmbits de l'ensenyament i l'aprenentatge escolar - Analitzar els diversos tipus d'intervenció que afavoreixen el desenvolupament de la competència comunicativa dels infants i ferpropostes d'intervenció a l'aula. 1 Didàctica de la llengua en educació infantil 2011 - 2012 - Analitzar els diversos tipus d'intervenció que afavoreixen el desenvolupament de la competència comunicativa dels infants provinents d'altres cultures i fer propostes d'intervenció a l'aula. - Conèixer els recursos educatius i les propostes metodològiques per al treball de llengua oral a l' aula als dos cicles de l' Educació Infantil i saber analitzar les formes d'intervenció docent. - Saber utilitzar els recursos educatius que faciliten la intervenció docent, permeten millorar les habilitats lingüístiques en contextos multiculturals i plurilingües i promouen l'ús de la llengua catalana a l'escola. - Conèixer els fonaments sociolingüístics i psicolingüístics necessaris per analitzar el tractament de les dues llengües del país a l' escola i per elaborar un projecte d' educació plurilingüe contextualitzat al nostre país. - Tenir informació sobre les polítiques lingüístiques vigents a Catalunya, Espanya i Europa. - Conèixer els fonaments i algunes propostes metodològiques relatives a la introducció d'una llengua estrangera a l'educació infantil - Saber analitzar els documents oficials, pel que fa l'etapa d'Educació Infantil, que regulen l'activitat lingüística dels centres educatius.
Llengua: Català



7 p, 21.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2011-07-06, darrera modificació el 2016-06-26



   Favorit i Compartir