Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/80331
Estudio comparativo de conocimientos y percepciones ambientales sobre la Reserva de la Biosfera de Sian Ka'an entre estudiantes de primaria de comunidades maya, México
Cartró Sabaté, Maria del Mar
Ruiz Mallén, Isabel
Méndez López, María Elena
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Títol variant: Estudi comparatiu de coneixements i percepcions ambientals sobre la Reserva de la Biosfera de Sian Ka'an entre estudiants de primària de comunitats maya, Mèxic
Títol variant: Environmental knowledge and perceptions on the Sian Ka'an Biosphere Reserve. A comparative study among students from maya communities in Mexico
Data: 2011
Descripció: 154 p.
Resum: El estudio analiza y compara las percepciones y conocimientos ambientales que estudiantes de primaria del municipio maya de Felipe Carrillo Puerto tienen sobre la vecina Reserva de la Biósfera de Sian Ka'an (RBSK) en términos de biodiversidad, con el fin de evaluar y elaborar programas de Educación Ambiental (EA) dirigidos a promover la protección de este espacio natural. Se analizan dibujos, cuestionarios y encuestas recogidos en tres comunidades maya que difieren en su proximidad a la RBSK y en su nivel de urbanización. Los resultados indican que los niños en general desconocen la RBSK y la biodiversidad de la zona. Para aumentar el conocimiento ambiental de los alumnos se propone potenciar el conocimiento vivencial, mantener la lengua y cultura maya y el contacto de ésta con la naturaleza y potenciar la afinidad del maestro por la temática ambiental y por la RBSK.
Resum: L'estudi analitza i compara les percepcions i coneixements ambientals que estudiants de primària del municipi maya de Felipe Carrillo Puerto tenen sobre la veïna Reserva de la Biosfera de Sian Ka'an (RBSK) en termes de biodiversitat, amb la finalitat d'avaluar i elaborar programes d' Educació Ambiental dirigits a promoure la protecció d'aquest espai natural. S'analitzen dibuixos, qüestionaris i enquestes recollides a tres comunitats que difereixen en la seva proximitat a la RBSK i en el seu nivell d'urbanització. Els resultats indiquen que els nens en general desconeixen la RBSK i la biodiversitat de la zona. Per a augmentar el coneixement ecològic dels alumnes es proposa potenciar el coneixement vivencial, mantenir la llengua i la cultura maya i el contacte d'aquesta amb la natura i potenciar l'afinitat del mestre per la temàtica ambiental i per la RBSK.
Resum: This study analyses and compares the environmental perceptions and knowledge that students from the maya municipality called Felipe Carrillo Puerto have about the nearby Sian Ka'an Biosphere Reserve's biodiversity with the aim of evaluate and elaborate environmental education programs able to promote the protection of this natural area. Drawings, interviews and questionnaires recollected in three different communities (which have different urbanization level and diverse distances between them and the RBSK), are analyzed. Results show that children tend to unknown the RBSK and the regional biodiversity. In order to increase the student's ecological knowledge, it's proposed to promote experience‐based knowledge, maintain maya language and culture and its relation with nature and improve teacher's environmental affinity as well as teacher's affinity related to the RBSK.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: bachelorThesis
Matèria: Ecologia ; Ensenyament primari ; Mèxic ; Diversitat biològica ; Educació ambiental ; Metodologia ; Reserva de la Biosfera Sian Ka'an (Mèxic)

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/171215


Resum
10 p, 245.4 KB

Projecte
154 p, 3.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències Ambientals. Projectes de final de carrera

 Registre creat el 2011-10-26, darrera modificació el 2016-11-10



   Favorit i Compartir