Pla marc d'avaluació participativa dels plans comunitaris de Catalunya
Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Núñez, Héctor
Villaseñor Palma, Karla
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Grup d'Anàlisi de Polítiques Educatives i de Formació (GAPEF)
Grup Interuniversitari de Polítiques Educatives (GIPE)
Data: |
2008 |
Descripció: |
51 pag. |
Resum: |
La democràcia i el bon govern d'una comunitat solen ser pensats més en termes de què és el que s'ha fet per i per a les persones, que en quina ha estat la seva participació en allò que s'ha fet (Steve, 2007). Malgrat això, les noves pràctiques de governance que, cada cop més s'estan implementant a les nostres societats desenvolupades, s'orienten cap a models de proximitat que privilegien models relacionals i horitzontals abans que models formatius i jeràrquics (Herrera/Caston, 2003). Les pràctiques d'Avaluació Participativa (a partir d'ara AP) apareixen en aquest marc com una estratègia per implicar a la ciutadania en els assumptes públics i estimular la seva corresponsabilitat; estratègia que, al mateix temps, busca de manera intencional l'empoderament de la comunitat. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Català |
Document: |
Informe |
Matèria: |
Avaluació participativa ;
Plans de desenvolupament comunitari |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Estudis
Registre creat el 2011-11-17, darrera modificació el 2024-04-19