Google Scholar: citations
La Taula Rodona : Universitat, Coneixement i Aprenentatge
Farré Cobos, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona)

Additional title: The Round Table : University, knowledge and apprenticeship
Date: 2007
Abstract: El text que es presenta a continuació és una resposta possible al repte d'experimentar amb l'escriptura en el territori acadèmic. En aquest cas es tracta de comunicar, per la via de la narració lliure, l'informe d'una recerca. En aquest cas, es tracta de la lectura-escolta d'un programa de radio imaginari en el que es debaten temes setmanalment de la mà de tres protagonistes, que són convidats al programa, i dels seus col·laboradors habituals. Durant la narració s'ha tractat de mantenir un equilibri entre els requisits del gènere i els del material propi de la recerca, intentant passar per cadascun dels apartats propis d'un informe de recerca, utilitzant un llenguatge més planer, una estructura més de tipus conversacional i alhora imprimint un ritme narratiu que remeti al llenguatge radiofònic. D'altra banda, pel què fa al material que s'ha pres com a base per a la construcció de la narració, correspon a un modest treball de recerca elaborat durant el curs 2004-2005 en el marc d'una assignatura de lliure elecció, d'introducció al món de la recerca qualitativa en Psicologia Social, a la Universitat Autònoma de Barcelona. Els objectius del treball consistien en conèixer les explicacions sobre el valor que s'assigna al coneixement universitari entre els estudiants de la UAB, en el context universitari i en la societat en general, i els processos d'aprenentatge que s'hi despleguen. El treball de camp va consistir en la realització de tres entrevistes semi-estructurades a estudiants de la UAB, la transcripció de les quals ha estat adaptada per a construir les seves intervencions en la narració.
Abstract: This article is an experiment in academic writing: I shall give a research report in free narrative. The narrative vehicle is an (imaginary) radio programme in which three presenters, and their customary guests, discuss topics on a weekly basis. I shall try to keep a balance between the needs of narration on the one hand, and the requirements of a research report on the other. The language will be plainer, and the structure will be more conversational. The topic of the report is a study (originally done as part of the qualitative methods course at the Universitat Autònoma de Barcelona) of students' perceptions of academic knowledge and academic learning. The data were three semi-structured interviews, whose transcripts have been adapted so as better to serve the requirements of the narration.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Pràctiques analítiques creatives ; Creative analytical practices
Published in: Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Núm. 12 (2007) , p. 305-314, ISSN 1578-8946

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Athenea/article/view/250855
Adreça original: https://atheneadigital.net/article/view/n12-farre-1
DOI: 10.5565/rev/athenead/v0n12.452


10 p, 105.2 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Athenea digital
Articles > Research articles

 Record created 2012-03-06, last modified 2021-12-22



   Favorit i Compartir