Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/91949
Alfabetització funcional i aprenentatge de segones llengües [101674]
Fontich Vicens, Xavier
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2012-13
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Educació Social [827]
Titulació: Graduat en Educació social [2500260]
Resum: L'assignatura intenta respondre d'una manera rigorosa i alhora funcional els interrogants que en l'ordre lingüístic es plantejaran els futurs educadors socials. En el context lingüístic actual a Catalunya hi ha més de tres-centes comunitats lingüístiques a més de les dues llengües oficials i l'anglès com a llengua internacional amb creixent presència. Això fa imprescindible un espai, en la titulació d'Educació Social, per reflexionar sobre la formació lingüística del futur educador. Aquesta reflexió s'ha d'entendre en sentit ampli, i afecta tant els aspectes d'aprenentatge de segones llengües en situacions socialment desafavories com aspectes més d'arrel lligades a la pròpia naturalesa de l'ensenyament i aprenentatge de la llengua (especialment composició escrita, comprensió lectora i el rol de la literatura per abordar la diversitat a l'aula). Aquesta assignatura té una clara continuïtat amb l'assignatura de primer semestre "Educació amb les persones adultes", per tal com s'hi aborden aspectes relatius a la importància de saber actuar de forma lingüísticament competent en un context social amb elevades exigènces comunicatives. Per altra banda és una assignatura molt important per als estudiants que vulguin fer la menció "Educació d'adults" a quart curs. Els objectius formatius de l'assignatura són: Conèixer els factors sociolingüístics i socioculturals que condicionen l'ús lingüístic. Conèixer els problemes relacionats amb l'aprenentatge d'una llengua en una societat multilingüe com la nostra, amb dues llengües oficials. Tenir nocions dels processos psicolingüístics que intervenen en la comprensió i producció dels diferents discursos lingüístico-comunicatius. Tenir un coneixement aprofundit del funcionament de les nostres dues llengües oficials. Conèixer i aplicar els models didàctics apropiats per a l'ensenyament-aprenentatge de la llengua amb persones adultes.
Llengua: Català



6 p, 18.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2012-06-27, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir