Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/92140
Llenguatges i currículums [102076]
Margallo Gonzalez, Ana Maria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2012-13
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Titulació: Graduat en Educació Primària [2500798]
Resum: La finalitat d'aquesta assignatura és l'adquisició de les bases per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües i el coneixement del currículum de llengües a l'Educació Primària, així com de coneixements i pràctiques educatives sobre els següents àmbits específics de didàctica de la llengua i la literatura: L'ensenyament i l'aprenentatge inicial de la llengua escrita. L'ensenyament i l'aprenentatge de la literatura al cicle inicial. L'ensenyament i aprenentatge de la lelngua oral. El Pla Lector de Centre i les funcions i organització de la biblioteca i la mediateca escolar. En finalitzar l'assignatura l'alumne haurà de: Conèixer el currículum actual de llengües per a l'Educació Primària, i interpretar-lo a partir de les bases teòriques i dels documents oficials del Departament d'Educació, per poder valorar les pràctiques docents i els materials curriculars (analògics o digitals) que tenen com a finalitat l'aprenentatge de les llengües i la formació lingüística dels escolars. Entendre la llengua com a part de l'activitat humana contextualitzada i destacar-ne la seva funció epistèmica en la construcció dels coneixements escolars. Saber planificar i actuar en els processos que intervenen en l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura en l'etapa dels primers aprenentatges de l'ús de la llengua escrita. Conèixer la literatura infantil adequada als primers cursos de primària i adquirir la competència didàctica i professional necessària per poder relacionar els materials i aprenentatges literaris amb l'aprenentatge de la lectoescriptura. Adquirir el coneixement i competència didàctics i professionals per observar, interpretar, avaluar i regular tasques docents i d'aprenentatge que afavoreixin el desenvolupament de la competència plurilingüe i intercultural dels i les alumnes d'Educació Primària. Conèixer els fonaments teòrics de la de la didàctica de la llengua i la literatura pel que fa a l'ensenyament, aprenentatge i avaluació de la llengua oral i els procediments per a la seva mobilització en la planificació i la implementació de les propostes d'intervenció a les aules. Conèixer les funcions, l'organització de la biblioteca i la mediateca escolars i les bases i procediments 1 Llenguatges i currículums 2012 - 2013 per a la formació dels seus usuaris.
Llengua: Català



6 p, 22.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2012-06-29, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir