Resum: |
Objectius i contextualització El pràcticum IX, en estar programat en l'últim any dels estudis, es pot considerar una pràctica de síntesi que ha de permetre a l'estudiant demostrar l'adquisició de les competències infermeres necessàries per a l'exercici professional: el saber, el saber ser, el saber fer i el saber estar. Les assignatures de pràcticum es duen a terme en el context dels centres assistencials, cosa que fa que el procés d'aprenentatge sigui molt significatiu i permeti desenvolupar en l'estudiant un pensament crític-reflexiu, alhora que el fa protagonista i constructor del seu procés i progrés d'aprenentatge. Objectiu general Partint de la base que les competències s'adquireixen de manera gradual, l'estudiant en finalitzar aquest pràcticum ha d'haver assolit les competències que se li exigeixen a una infermera principiant. Per aquest concepte ens és encara vàlid el que Patrícia Benner va definir en el seu estudi "From Novice to expert: power and excellence in nursing practice" realitzat en 1984, on considera que la infermera principiant és la que no té experiència i per tant adopta conductes dirigides per normes i directrius, necessita d'ajuda per establir un ordre de prioritats i en aquesta categoria hi inclou estudiants i professionals que acaben d'incorporar-se a la pràctica professional. |