Per citar aquest document:
Age effects, unobserved characteristics and hedonic price indexes : the Spanish car market in the 1990s
Varela-Irimia, Xosé-Luís (Universitat Rovira i Virgili)
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)

Publicació: Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2011
Descripció: 45 p.
Resum: This paper computes and compares alternative quality-adjusted price indexes for new cars in Spain in the period 1990-2000. The proposed hedonic approach simultaneously controls for time-invariant unobserved product e¤ects and time-variant unobserved quality changes, that are assumed to be captured by model age effects. The results show that the non-adjusted price index largely overstates the increase in the cost of living induced by changes in car prices and that previous evidence for this market have not measured the real extent of that bias, probably due to the omission of controls for unobservables. It is also shown that omitting age effects can also lead to misleading conclusions. The estimated price indexes give also some insights on what could have been the determinants of price evolution in the Spanish car market.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la xarxa i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Anglès.
Col·lecció: Documents de treball de la Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Col·lecció: XREAP ; 2011-11
Document: workingPaper
Matèria: Hedonic price indexes ; Spanish car market ; Car prices ; CPI ; Cost of living ; Automobiles ; Pricing ; Spain ; Automòbils ; Preus ; Espanya ; 1990-2000

Adreça alternativa:

45 p, 489.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Estudis

 Registre creat el 2012-08-31, darrera modificació el 2016-06-11

   Favorit i Compartir