1.
|
10 p, 525.5 KB |
Ciència escolar per als reptes actuals : esculls en el camí i estratègies per superar-los
/
Izquierdo Aymerich, Mercè ;
Calvo Lomero, Conxita ;
Guitart Mas, Fina ;
Garcia Cáceres, Gemma ;
Aliberas Maymí, Joan ;
Estaña Viver, Josep Lluís ;
Guerrero Sala, Mercè
Per lluitar contra la desafecció envers la ciència escolar i fer-la atractiva per a l'alumnat, la recerca educativa mostra que cal evitar de topar amb alguns esculls: el de tractar-la com a simple informació, el de confondre-la amb formació d'especialistes, el d'ignorar les idees intuïtives del sentit comú, o el de pre-tendre regular-la amb criteris purament científics. [...] To combat disaffection with school science and make it attractive to students, educational research shows that it is necessary to avoid collide with some obstacles: to treat it as mere information, to confuse it with specialist training, to ignore the intuitive ideas of common sense, or to try to regulate it with purely scientific criteria. [...] Para luchar contra la desafección hacia la ciencia escolar y hacerla atractiva para el alumnado, la investigación educativa muestra que es necesario evitar algunos escollos: el de tratarla como simple información, el de confundirla con la formación de especialistas, el de ignorar ideas intuitivas del sentido común o el de pretender regularla con criterios puramente científicos. [...]
2022 - 10.5565/rev/ciencies.443
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 38-47 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
|
|
2.
|
|
3.
|
22 p, 1.0 MB |
Introducción a un método para la conducción y análisis de diálogos didácticos basado en la evaluación de modelos mentales
/
Aliberas Maymí, Joan (IES Josep Puig i Cadafalch (Mataró, Catalunya)) ;
Gutiérrez Goncet, Rufina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Hemos desarrollado un método de análisis y conducción de diálogos didácticos en las clases de ciencias utilizando como marco teórico el modelo ONEPSI (ONtológico, EPistemológico, PSIcológico). [...] Hem desenvolupat un mètode d'anàlisi i conducció de diàlegs didàctics a les classes de ciències utilitzant com a marc teòric el model ONEPSI (Ontològic, Epistemològic, Psicològic). També hem usat el mateix mètode tant en la regulació d'un diàleg entre professor i alumne, com en la seva posterior anàlisi. [...] Using ONEPSY model (ONtological, EPistemological, PSYchological) as theoretical framework we have developed a method for analyzing and conducting didactical dialogs in science lessons. We have also used this method in the regulation of a dialog between teacher and student, and further analysis. [...]
2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2028
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 7-28 (Investigaciones Didácticas)
|
|
4.
|
7 p, 373.9 KB |
Modelización del fenómeno de alimentación humana : de la mirada disciplinar a la multirreferencialidad
/
Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Gómez Galindo, Alma Adrianna (Cinvestav-Centro de Investigación y de Estudios Avanzados (Mèxic)) ;
Ramos de Robles, S. Lizette (Universidad de Gaudalajara (México)) ;
Bahamonde, Nora (Instituto de Investigación en Enseñanza de las Ciencias y de las Matemáticas (Argentina)) ;
Diaco, Pamela (Universidad Nacional de Río Negro (Argentina)) ;
Aliberas Maymí, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Gutiérrez Goncet, Rufina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El objetivo de nuestra investigación apuntó a la actualización de un marco teórico para el abordaje de la Educación Alimentaria, a partir del cual se pudieran caracterizar los modelos científicos sobre la alimentación humana de docentes de escuelas primarias y secundarias de Argentina y contrastarlos con los de especialistas universitarios provenientes de distintos campos disciplinares. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 252-258 (Innovacions didàctiques)
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|