1.
|
130 p, 11.0 MB |
Inclusió, diversitat i comunicació entre cultures. Manual per a docents amb activitats per treballar a classe amb alumnat de secundària
/
Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Antonini, Rachele (Università di Bologna) ;
Crafter, Sarah (Open University) ;
Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ;
Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover) ;
Garcia-Beyaert, Sofia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Dobrzynska, Karolina (University of Northampton) ;
Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Raigal Aran, Judith, trad. (Universitat Rovira i Virgili) ;
Torresi, Ira ;
Eylbid
Tant els infants com els adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris perquè acostumen a fer d'enllaç entre família, comunitat local i centre educatiu. L'escolarització i la immersió lingüística a la societat d'acollida poden ajudar els menors a aprendre la llengua o llengües oficials del nou país més ràpid que els seus pares o que altres adults. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Department de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, juliol 2022
|
|
2.
|
131 p, 13.0 MB |
Inclusión, diversidad y comunicación entre culturas : manual para docentes con actividades para realizar en clase con el alumnado de secundaria
/
Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Antonini, Rachele (Università di Bologna) ;
Crafter, Sarah (Open University) ;
Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ;
Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover) ;
Garcia-Beyaert, Sofia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Dobrzynska, Karolina (University of Northampton) ;
Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Raigal Aran, Judith, trad. (Universitat Rovira i Virgili) ;
Torresi, Ira ;
Eylbid
Tanto los/as niños/as como los/as adolescentes tienen un papel muy importante en los procesos migratorios porque suelen actuar como enlace entre la familia, la comunidad local y el centro educativo. [...] Tant els infants com els adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris perquè acostumen a fer d'enllaç entre família, comunitat local i centre educatiu. L'escolarització i la immersió lingüística a la societat d'acollida poden ajudar els menors a aprendre la llengua o llengües oficials del nou país més ràpid que els seus pares o que altres adults. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Department de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, juliol 2022
|
|
3.
|
14 p, 1.4 MB |
What is child language brokering?. Why does it exist?
/
Antonini, Rachele (Università di Bologna) ;
Torresi, Ira (Università di Bologna)
This chapter explains why children and adolescents are required to perform linguistic and cultural mediation, for whom they language broker, and in what situations. The chapter's activities will enable students and teachers to: · Understand what child language brokering is and what it entails · Reflect on the difficulty of adjusting to life in another country · Become aware of the challenges that language brokers face, sometimes on a daily basis.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, 2022
Inclusion, Diversity and Communication Across Cultures : A Teacher's Book with Classroom Activities for Secondary Education, 2022, p. 80-93
|
|
4.
|
18 p, 1.2 MB |
Culturally diverse societies
/
Antonini, Rachele (Università di Bologna) ;
Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover)
This chapter aims to raise awareness of cultural diversity and, more specifically, to explore how migration has shaped today's multicultural societies in the EU. After completing the chapter's activities, students will be able to: · Define the concept of culture in their own words · Explain in their own words how different cultures shape society · Talk about concepts such as subculture, stereotypes and culture shock · Reflect on how languages and cultures are intertwined.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, 2022
Inclusion, Diversity and Communication Across Cultures : A Teacher's Book with Classroom Activities for Secondary Education, 2022, p. 42-59
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
129 p, 11.2 MB |
Inclusione, diversità e comunicazione tra culture : manuale per insegnanti con attività didattiche per le scuole superiori ; Prima Edizione, Maggio 2022
/
Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Antonini, Rachele (Università di Bologna) ;
Torresi, Ira (Università di Bologna) ;
Bevilacqua, Anna ;
Crafter, Sarah (Open University) ;
Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ;
Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover) ;
Garcia-Beyaert, Sofia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Dobrzynska, Karolina (University of Northampton) ;
Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Raigal Aran, Judith (Universitat Rovira i Virgili) ;
Eylbid
I bambini e i giovani hanno un ruolo fondamentale nei processi migratori perché possono fungere da ponti tra le loro famiglie, le comunità locali e la scuola. L'educazione scolastica e l'immersione linguistica nella società ospite aiutano questi giovani a imparare la/e lingua/e ufficiale/i del nuovo Paese più velocemente dei loro genitori o di altri adulti. [...]
2022
|
|
8.
|
131 p, 11.2 MB |
Inclusion, Diversity and Communication Across Cultures : A Teacher's Book with Classroom Activities for Secondary Education
/
Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Antonini, Rachele (Università di Bologna) ;
Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Crafter, Sarah (Open University) ;
Dobrzynska, Karolina (University of Northampton) ;
Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover) ;
Garcia-Beyaert, Sofia ;
Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ;
Raigal Aran, Judith (Universitat Rovira i Virgili) ;
Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Torresi, Ira (Università di Bologna) ;
Eylbid
Children and young people play an important role in migratory processes because they may act as links between their families, local communities and their school. Schooling and linguistic immersion in the host society can help young people learn the official language(s) of their new country faster than their parents or other adults. [...]
2022
|
|