Resultats globals: 2 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
27 p, 312.8 KB Comprendiendo las reglas emocionales en el trabajo docente : un estudio con profesoras de enseñanza básica / Araya Moreno, Rodrigo (Universidad de Antofagasta) ; Cornejo Chávez, Rodrigo (Universidad de Chile) ; Assaél Budnik, Jenny (Universidad de Chile) ; Vargas Pérez, Sebastián (Universidad de Chile) ; Etcheberrigaray Torres, Gabriel (Universidad de Chile) ; Redondo-Rojo, Jesús (Universidad de Chile)
El objetivo del estudio fue identificar y caracterizar las reglas emocionales que profesoras de enseñanza básica perciben en su trabajo. Desde un enfoque cualitativo se realizaron entrevistas en profundidad y episódicas a cuatro profesoras. [...]
The objective of the study was to identify and characterize the emotional rules that female elementary school teachers perceive in their work. From a qualitative approach, in-depth and episodic interviews were conducted with four female teachers. [...]

2023 - 10.5565/rev/qpsicologia.1979
Quaderns de psicologia, Vol. 25 Núm. 3 (2023) , p. e1979 (Artículos)  
2.
26 p, 375.8 KB Actividades emocionales del trabajo docente : un estudio de shadowing en Chile / Cornejo Chávez, Rodrigo (Universidad de Chile) ; Etcheberrigaray Torres, Gabriel (Universidad de Chile) ; Vargas Pérez, Sebastián (Universidad de Chile) ; Assaél Budnik, Jenny (Universidad de Chile) ; Araya Moreno, Rodrigo (Universidad de Chile) ; Redondo-Rojo, Jesús (Universidad de Chile)
En este artículo presentamos hallazgos de un estudio con enfoque etnográfico sobre actividades emocionales en el trabajo cotidiano de docentes secundarios de distintos contextos educativos de Santiago, Chile. [...]
In this article we present a study on emotional activities in secondary teachers' everyday work from different educational contexts in Santiago, Chile. Carried out with an ethnographic standpoint, we identified two sets of emotional activities: the first, which we named emergent emotional activities, respond to unforeseen and unpostponable demands from their students, that teachers must immediately resolve in order for them to continue their work. [...]

2021 - 10.5565/rev/qpsicologia.1689
Quaderns de psicologia, Vol. 23 Núm. 1 (2021) , p. 1689 (Artículos)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.