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21 p, 1.9 MB Neurociencia y publicidad : atención, emoción y su relación con los premios obtenidos en el Festival Internacional de Publicidad de Cannes / Tapia Frade, Alejandro (Universidad Loyola. Departamento de Comunicación y Educación) ; Martín Guerra, Elena (Sociograph Neuromarketing) ; Puente, José Enrique (Sociograph Neuromarketing)
Una de las cuestiones recurrentes en publicidad está relacionada con la eficacia de la misma. En ocasiones, se mencionan los premios de publicidad obtenidos por los spots en festivales como medida de éxito. [...]
One of the most recurrent issues in advertising is related to effectiveness. Sometimes the obtained advertising awards are used as a measure of success. However, the psychological processes of attention and excitement recorded by the spots seem to be a more reliable indicator for measuring success, even more so considering the importance of these two mental processes in the generation of memories by the target audience. [...]

2016 - 10.7238/a.v0i54.2613
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 54 (juny 2016) , p. 75-95
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