Resultats globals: 2 registres trobats en 0.09 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
19 p, 288.2 KB La representación del acento en escritores principiantes muy jóvenes / Soni Limón, Paulina (Universidad Autónoma de Querétaro (Mèxic)) ; Vernon, Sofía A. (Universidad Autónoma de Querétaro (Mèxic))
This study investigated the graphical resources used by pre-alphabetic and beginning alphabetic children to establish differences between pairs of words which were different only because of the placement of stress. [...]
Aquesta investigació té per objectiu indagar sobre els recursos gràfics de nens pre-alfabètics i alfabètics inicials a l'hora de marcar la diferència entre parells de paraules que es diferencien per la posició de l'accent (per exemple, jugo/jugó). [...]
Esta investigación tuvo como objetivo indagar sobre los recursos gráficos de niños pre-alfabéticos y alfabéticos iniciales para marcar la diferencia entre pares de palabras que se diferenciaban por la posición de la tilde (por ejemplo, jugo/jugó). [...]
Cette recherche visait à étudier les ressources graphiques initiales des enfants pré alphabétiques et alphabétiques pour faire la différence entre les paires de mots qui différaient de la position de l'accent (par exemple, le jugo / jugó). [...]

2018 - 10.5565/rev/jtl3.770
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 2 (may-june 2018) , p. 35-53 (Articles)  
2.
34 p, 202.7 KB Prosodic Structure in Child French : evidence for the Foot / Goad, Heather (McGill University. Department of Linguistics) ; Buckley, Meaghen (McGill University. Department of Linguistics)
There is disagreement in the literature on whether French has stress and on whether it has a foot projection. The disagreement stems from the observation that French is unusual in that the phrase rather than the word is the domain of stress assignment, there is optional initial stress in addition to obligatory final stress, and there are rampant violations of word minimality. [...]
2006 - 10.5565/rev/catjl.81
Catalan journal of linguistics, V. 5 (2006) p. 109-142  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.