Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
La representación del acento en escritores principiantes muy jóvenes
Soni Limón, Paulina (Universidad Autónoma de Querétaro (Mèxic))
Vernon, Sofía A. (Universidad Autónoma de Querétaro (Mèxic))

Data: 2018
Resum: This study investigated the graphical resources used by pre-alphabetic and beginning alphabetic children to establish differences between pairs of words which were different only because of the placement of stress. 77 children from urban Mexican public schools (preschool, kindergarten, first and second grades) were interviewed. Two different tasks were assigned to the children: 1) writing using one of the words in the minimal pair as a model, and 2) choosing the written word that corresponded to the word uttered by the experimenter. Results suggest that a) The higher the school grade level and the higher the writing level, the more complex and conventional the graphic resources used by children become; b) as children advance towards a higher writing and school level, the more they seem to understand the role of stress marks, even if their understanding is by no means perfect.
Resum: Aquesta investigació té per objectiu indagar sobre els recursos gràfics de nens pre-alfabètics i alfabètics inicials a l'hora de marcar la diferència entre parells de paraules que es diferencien per la posició de l'accent (per exemple, jugo/jugó). Es van entrevistar 77 nens de 4 a 7 anys de la ciutat de Querétaro, Mèxic. Es van donar dues tasques: a la primera se'ls donava una paraula de cada parell mínim perquè escrivissin l'altra. A la segona, els nens triaven la paraula objectiu d'entre dues paraules escrites, també parells mínims. Els resultats obtinguts suggereixen que: a) els nens van seguir diverses estratègies per diferenciar la posició de l'accent; a major nivell d'escriptura i nivell escolar, els recursos gràfics utilitzats per diferenciar entre les paraules dels parells s'acostaven més a la convencionalitat; b) la comprensió de què és l'accent augmenta a mesura que augmenta el nivell d'escriptura i l'escolaritat.
Resum: Esta investigación tuvo como objetivo indagar sobre los recursos gráficos de niños pre-alfabéticos y alfabéticos iniciales para marcar la diferencia entre pares de palabras que se diferenciaban por la posición de la tilde (por ejemplo, jugo/jugó). Se entrevistaron 77 niños de 4 a 7 años de la ciudad de Querétaro, México. Se dieron dos tareas: en la primera se les daba una palabra de cada par mínimo para que escribieran la otra. En la segunda, los niños elegían la palabra objetivo de entre dos palabras escritas, también pares mínimos. Los resultados obtenidos sugieren que: a) los niños mostraron diferentes maneras para diferenciar la posición de la tilde; a mayor nivel de escritura y nivel escolar, los recursos gráficos utilizados para diferenciar entre las palabras de los pares se van acercando a la convencionalidad; b) la comprensión de qué es la tilde aumenta conforme aumenta el nivel de escritura y la escolaridad.
Resum: Cette recherche visait à étudier les ressources graphiques initiales des enfants pré alphabétiques et alphabétiques pour faire la différence entre les paires de mots qui différaient de la position de l'accent (par exemple, le jugo / jugó). Nous avons interviewé 77 enfants de 4 à 7 ans de la ville de Querétaro, au Mexique. Deux tâches ont été données: pour la première, on leur a donné un mot de chaque paire minimale pour qu'ils écrivent l'autre mot. Dans la seconde, les enfants ont choisi le mot cible entre deux mots écrits, ainsi que des paires minimales. Les résultats suggèrent que: a) les enfants ont montré différentes façons de différencier la position d'accent; selon le niveau d'écriture et le niveau scolaire plus élevé, les ressources graphiques utilisés pour différencier entre les mots des paires s'approchent à la conventionnalité; b) la compréhension de ce qu'est le tilde augmente à mesure que le niveau d'écriture et de scolarisation augmente.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Adquisición de la escritura ; Alfabetización inicial ; Acentuación ; Tildación ; Adquisició de l'escriptura ; Alfabetització inicial ; Accentuació ; Acquisition of written language ; Stress mark ; Early literacy ; Stress mark placement ; Acquisition de l'écriture ; Alphabétisation initiale ; Accentuation ; Placement de l'accent
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 2 (may-june 2018) , p. 35-53 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v1-n2-soni-lim%C3%B3n-vernon
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/340788
DOI: 10.5565/rev/jtl3.770


19 p, 288.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-09-28, darrera modificació el 2022-02-06



   Favorit i Compartir