Resultats globals: 6 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 3 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
26 p, 473.7 KB Derecho a la calidad : evaluación de la formación permanente en el sector de la educación infantil en España / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Moreno Andrés, Maria Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Belvis Pons, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
La Educación Infantil es una etapa clave como puerta de entrada al sistema educativo y base para el desarrollo físico, social, afectivo y moral de los niños y niñas de 0 a 6 años. Recibir una educación de calidad es un derecho de los niños y niñas, que por motivos evolutivos se hace aun más patente en las primeras edades. [...]
The pre-school education is a key stage as an entrance door to the educative system and as a base for physical, social, affective and moral development of children from 0 to 6 years old. A good pre-school education is a children's right, and needs professionals who have a solid and updated training. [...]

2008
Revista de educación (Madrid), Núm. 347 (2008) , p. 101-126  
2.
34 p, 478.6 KB Terms related to the family in Ugaritic / Watson, Wilfred G. E.
Ugaritic words for the clan and the family home, members of the family, infants and children, marriage and childbirth, domestics and inheritance are listed, together with their cognates in other Semitic languages and their equivalents in Afro-Asiatic, Indo-European and other language groups. [...]
2013
Historiae, Núm. 10 (2013) , p. 17-50  
3.
27 p, 295.7 KB La familia en la sociedad de hoy : vivencias de venezolanos de clase media / Mora Salas, Leonor (Universidad Central de Venezuela. Instituto de Psicología)
En este trabajo discuto los modos de interpretación que emplean venezolanos de clase media respecto a su familia y, el origen de los significados compartidosentre los miembros del grupo familiar. Método: realicé un estudio cualitativo con entrevistas individuales en cinco familias del estrato socioeconómico medio. [...]
The present study investigates how the Venezuelan middle class understands the family, and identifies the origin of meanings shared among family members. Individual interviews were conducted with members of five middle class families. [...]

2007 - 10.5565/rev/athenead/v0n11.365
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 11 (2007) p. 56-82  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
33 p, 481.0 KB Matrimonial Lives Ahead of their Time : Types of Marriages in Jane Austen's Persuasion and the Evidence and Consequences of the Narrator's Ideological Preferences / López Ruiz, Sílvia ; Sánchez, Noelia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
Jane Austen's Persuasion, in line with the author's other major works, revolves around the theme of money and marriage within Georgian society. The novel exhibits different types of marriages; some are more conventional, and others go beyond the social norms of the time. [...]
L'objectiu d'aquest treball és descriure una selecció de matrimonis trets de Persuasió de Jane Austen, per tal de descobrir com el narrador expressa les preferències ideològiques de la novel·la, i les conseqüències positives o negatives que això comporta per als personatges. [...]
El objetivo de este trabajo es describir una selección de matrimonios pertenecientes a Persuasión de Jane Austen, para así descubrir cómo el narrador expresa las preferencias ideológicas de la novela, así como las consecuencias positivas o negativas que esto conlleva para los personajes. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Estudis d'Anglès i Francès [1502]  
2.
41 p, 581.7 KB Disseny col·laboratiu d'un programa de parentalitat positiva adaptat a l'ètnia gitana / Barajas Sousa, Miriam ; Lalueza Sazatornil, José Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquest treball de fi de grau és un projecte d'Aprenentatge i Servei en col·laboració amb la fundació Pere Closa i Iris Escusol Manzano, estudiant del grau d'educació infantil. Des de la fundació, es va plantejar una demanda: adaptar el programa de parentalitat positiva del programa Proinfància de "La Caixa" a la ètnia gitana. [...]
This final degree project is a Learning and Service task in collaboration with Pere Closa Foundation and Iris Escusol Manzano, who is studying the infant education degree. The foundation proposed a Project to us: adapt the positive parenting program, called Proinfància of the "La Caixa" fundation. [...]

2020
Grau en Psicologia [954]  
3.
42 p, 806.3 KB Masculinidades en la sociedad japonesa contemporánea / López Galiana, Marc ; Sáiz López, Amelia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
La diversidad de construcciones contemporáneas acerca de la identidad masculina en Japón entra en conflicto con las construcciones tradicionales estándares que han definido la cultura y sociedad japonesas. [...]
La diversitat de construccions contemporànies sobre la identitat masculina al Japó entra en conflicte amb les construccions tradicionals estàndards que han definit històricament la cultura i societat japoneses. [...]
The diversity of contemporary constructions of masculine identity in Japan defies the traditional standard constructions that have historically defined the Japanese culture and society. The birth of new ideologies and ways of thinking through the new generations helps the diversification of gender identity in Japan, dislocating the sararīman concept, hegemonic construction and model of Japanese masculinity. [...]

2017
Grau en Estudis d'Àsia Oriental [842]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.