1.
|
444 p, 3.5 MB |
La obra literaria y filosófica de Stanislaw Lem. Una Lemología Crítica desde la Escuela de Frankfurt
/
López Chacón, Alejandro ;
Gómez García, Iván, dir. ;
Penedo Picos, Antonio, dir.
La recerca examina l'obra literària i filosòfica de Stanislaw Lem en correspondència amb la perspectiva teòrica de l'Escola de Frankfurt, per a evidenciar les diferents afinitats entre la literatura de Ciència-ficció (CF) proposta per l'autor i els postulats de la Teoria Crítica. [...] La investigación examina la obra literaria y filosófica de Stanislaw Lem en correspondencia con la perspectiva teórica de la Escuela de Frankfurt, para evidenciar las distintas afinidades entre la literatura de Ciencia Ficción (CF) propuesta por el autor y los postulados de la Teoría Crítica. [...] The research examines the literary and philosophical work of Stanislaw Lem in correspondence with the theoretical perspective of the Frankfurt School, in order to evidence the different affinities between the Science Fiction (SF) literature proposed by the author and the postulates of Critical Theory. [...]
2021
|
|
2.
|
50 p, 489.7 KB |
Bewitched, Bothered and Bewildered : The Representation of Children in Victorian Ghost Stories
/
Garrido Jiménez, Àitor ;
Sánchez Campos, Noelia, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
Drawing on cultural notions of childhood representation, ghost stories present children in multiple ways to intensify the horror effect on the reader. Identifying tensions and contradictions in how childhood was literarily represented, this paper discusses the role of children in ten Victorian ghost stories. [...] Inspirant-se en la representació cultural de la infància, les històries de fantasmes presenten els infants de múltiples maneres per tal d'intensificar el terror de la lectura. Partint de les contradiccions que conformaven la representació literària dels infants, aquest treball analitza el rol d'aquests en deu històries de fantasmes victorianes. [...] Inspirándose en la representación cultural de la infancia, las historias de fantasmas presentan los niños de múltiples formas para intensificar el terror de la lectura. Partiendo de las contradicciones que conformaban la representación literaria de los niños, este trabajo analiza el papel de éstos en diez historias de fantasmas victorianas. [...]
2021 Grau en Estudis Anglesos [1482] Grau en Estudis Anglesos [801]
|
|
3.
|
|
4.
|
82 p, 1.7 MB |
Traducció i anàlisi dels quatre primers capítols d' "Uglies", de Scott Westerfeld, en el context de la ciència-ficció catalana
/
Soler Prats, Berta ;
Udina, Dolors, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació
El principal objectiu d'aquest treball és traduir i analitzar els quatre primers capítols de la novel·la "Uglies", de Scott Westerfeld, en el context de la ciència-ficció a Catalunya. Durant l'elaboració de la traducció i en el procés posterior a aquesta, es tenen en compte tres elements molt importants. [...] El principal objetivo de este trabajo es traducir y analizar los cuatro primeros capítulos de la novela "Uglies", de Scott Westerfeld, en el contexto de la ciencia ficción en Cataluña. Durante la elaboración de la traducción y en el proceso posterior a esta, se tienen en cuenta tres elementos muy importantes. [...] The main objective of this thesis is to translate and analyse the first four chapters of the novel "Uglies", by Scott Westerfeld, in the context of science fiction in Catalonia. Both during and after the translation process, three different aspects have proved essential. [...]
2019 Estudis d'Àsia Oriental [0]
|
|
5.
|
55 p, 476.0 KB |
'El muñeco de su hijo' : un cuento de Taiwán
/
Pejoan Quiroga, Jordi ;
Paoliello, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació
En este trabajo, se aborda la traducción de Erzi de da wan'ou, un relato breve de Huang Chun-ming que retrata la cambiante sociedad taiwanesa de su época, los años sesenta. Con ese fin, se ha estudiado en profundidad la vida y las experiencias personales del autor, así como la sociedad y el contexto político de su época, tan decisivas a la hora de marcar el estilo literario que tanto lo identifica. [...] L'objectiu d'aquest treball és traduir al castellà Erzi de da wan'ou, un relat breu de Huang Chun-ming que mostra la canviant societat taiwanesa de la seva època, els anys seixanta. Amb aquesta finalitat, s'ha estudiat a fons la vida i les experiències personals de l'autor, a més a més de la societat i el context polític de la seva època, elements decisius a l'hora de marcar l'estil literari que tant el caracteritza. [...] The goal of this project is to translate Huang Chun-ming's Erzi de da wan'ou, a brief story depicting the strong changes that Taiwanese society had to face during the 1960s. Therefore, Huang Chun-ming's life and personal experiences have been studied, as well as the society and the political context of the time when he wrote this book. [...]
2015 Grau en Traducció i Interpretació [1202]
|
|
6.
|
372 p, 1.1 MB |
The good seed : childhood and the gothic in children's fiction (1990s- early 2000s)
/
Llompart Pons, Auba ;
Martín Alegre, Sara, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
Aquesta tesi estudia el gòtic a la literatura infantil de finals del s. XX i principis del XXI, i analitza com la tendència a transgredir del gòtic entra en conflicte amb el caràcter didàctic de la literatura infantil i el seu afany per promoure models de comportament socialment acceptables. [...] This dissertation sets out to examine Gothic elements in children's novels written in the 1990s and early 2000s, exploring the tension between the Gothic's concern with the transgression of boundaries, on the one hand, and the preference of children's literature for keeping certain boundaries fixed and promoting acceptable behavior, on the other. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
|
|
7.
|
82 p, 553.7 KB |
Edward Cullen : el nuevo concepto de vampiro
/
Graillet Carrasco, Yolanda de ;
Clúa, Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
El vampiro, como esa parte de sombra del inconsciente, evoluciona de diablo a ángel como se manifiesta en Crepúsculo de Stephenie Meyer. Para analizar este proceso, se traza el paso del vampiro moderno al post-moderno a través de tres figuras básicas: Drácula, Lestat y Edward Cullen, con la ayuda de los conceptos de Jung de sombra y héroe, y la teoría del cerebro triuno de McLean. [...] El vampir, com aquella part d'ombra de l'inconscient, evoluciona de diable a àngel com es manifesta a Crepúsculo de Stephenie Meyer. Per analitzar aquest progrés, passem del vampir modern al postmodern mitjançant tres figures bàsiques: Dràcula, Lestat y Edward Cullen, amb l'ajuda dels conceptes de Jung d'ombra i heroi, i la teoria del cervell triú de McLean. [...]
2010
|
|
8.
|
304 p, 852.4 KB |
Literatura y cine de ciencia ficción : perspectivas teóricas
/
Novell Monroy, Noemí ;
Torras, Meri, 1968-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
El propósito de esta tesis es explorar la ciencia ficción en la literatura y el cine. Su hipótesis central se localiza en la posibilidad de estudiar a la ciencia ficción como un género en ambos medios de expresión. [...] This thesis proposes to explore science fiction in both literature and film. Its central hypothesis is located in the possibility of studying science fiction as a genre in both modes of expression. This necessarily requires the investigation of the history of science fiction in both film and literature, as well as the analysis and confrontation of the following issues: the various theories arising from the concept of genre itself; the differences between film genres and literary genres; the differences and similarities between science fiction and contiguous genres, such as the fantastic, the marvellous, and realism; the most important theoretical studies dedicated explicitly and specifically to science fiction; the various definitions of science fiction; the most relevant characteristics of this genre. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
|
|
9.
|
|