Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
37 p, 677.7 KB Some open problems in low dimensional dynamical systems / Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
The aim of this paper is to share with the mathematical community a list of 33 problems that I have found along the years in my research. I believe that it is worth to think about them and, hopefully, solve some of the problems or make some substantial progress. [...]
2021 - 10.1007/s40324-021-00244-3
SeMA Journal, Vol. 78, Issue 3 (September 2021) , p. 233-269  
2.
20 p, 551.5 KB Funcionalidad de las relaciones entre conceptos en la resolución de problemas / Reigosa Castro, Carlos Emilio (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didácticas Aplicadas)
En este trabajo se analiza la evolución de las relaciones semánticas entre conceptos desarrolladas por un grupo de estudiantes de secundaria cuando se enfrentan en el laboratorio de Física a tareas prácticas concebidas como problemas. [...]
The evolution of the semantic relationships among concepts developed by a group of high school students while facing practical tasks conceived as problems in the Physics laboratory is analyzed in this paper. [...]

2021 - 10.5565/rev/ensciencias.3294
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 3 (2021) , p. 93-111 (Investigaciones Didácticas)  
3.
11 p, 97.4 KB Una experiencia de investigación acción acerca de la redacción de informes de laboratorio por alumnos de física y química de primero de bachillerato / Castro, Reigosa (IES Fuentesnuevas (Ponferrada, León)) ; Emilio, Carlos (IES Fuentesnuevas (Ponferrada, León))
En esta experiencia se analiza la redacción de los informes de investigación correspondientes a siete tareas de laboratorio por parte de los alumnos de un grupo de primero de bachillerato. Esas tareas fueron concebidas en términos de resolución de problemas y fueron realizadas durante un curso académico. [...]
In this experience, the writing process of the research reports corresponding to seven laboratory tasks by the students of an eleventh grade class is analyzed. The tasks were conceived in terms of problem resolution and were accomplished during an academic year. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3785
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 3 (2006) p. 325-336  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.