Resultats globals: 2 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
5 p, 245.7 KB El papel que desempeñan las teorías en la Biología / Barberá Marco, Óscar (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
This paper tries to emphasize the importance of the term theory interpretation and its misuse in science education. It also discusses the convenience of teaching biology as a hypothetic-deductive science, and the role that conceptual mapping plays on these items.
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4648
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 32-36  
2.
16 p, 834.4 KB Diagramas de relaciones lógicas en tareas de transformación para preescolares / Ruesga Ramos, P. ; Giménez Rodríguez, Joaquín ; Orozco Hormaza, M.
Se construyen los diagramas simbólicos representativos de las relaciones lógicas que niños de educación infantil de entre 3 y 5 años utilizan en el proceso resolutivo de una tarea de transformación presentada mediante código simbólico y planteada en dos formas : como aplicación del código y como descubrimiento del código. [...]
We construct symbolic diagrams that represent logic relations that preschool children from 3 to 5 years old use when they solve a transformation task that is being presented through a symbolic code in two different ways : as an application to the code and as a discovery of the code. [...]

2005 - 10.5565/rev/ensciencias.3831
Enseñanza de las ciencias, V. 23 n. 3 (2005) p. 403-418  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.