Results overview: Found 4 records in 0.07 seconds.
Articles, 3 records found
Research literature, 1 records found
Articles 3 records found  
1.
22 p, 342.8 KB Ideas for Mapping Lifeworld and Everyday Life in Practical Social Pedagogy / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Since the 1970s, the concepts of "lifeworld" and "everyday life" have been part of thediscourse of social pedagogy and social and educational work in general. Xavier Úcar's objective in thisarticle is to generate and communicate socio-pedagogical knowledge that helps social pedagogues tobuild socio-educational relationships that are more effective, more sustainable, more satisfactory, andultimately richer in terms of both experiences and learning for participants. [...]
Since the 1970s, the concepts of "lifeworld" and "everyday life" have been part of the discourse of social pedagogy and social and educational work in general. Xavier Úcar's objective in this article is to generate and communicate socio-pedagogical knowledge that helps social pedagogues to build socio-educational relationships that are more effective, more sustainable, more satisfactory, and ultimately richer in terms of both experiences and learning for participants. [...]

2023 - 10.1111/edth.12589
Educational Theory, 2023, p. 1-22  
2.
33 p, 541.9 KB Social Pedagogy in the World Today : An Analysis of the Academic, Training and Professional Perspectives / Janer, Àngela (Grup de Recerca Anàlisi de Polítiques Educatives i de Formació - GAPEF) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
2019 - 10.1093/bjsw/bcz025
British Journal of Social Work, Vol. 50 Núm. 3 (2019) , p. 701-721  
3.
8 p, 102.2 KB La pedagogía social en el mundo / Hämäläinen, Juha (Itä-Suomen Yliopisto) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Presentación del número monográfico sobre pedagogía social en el mundo.
2016 - 10.7179/PSRI_2016.27.02
Pedagogía social, Núm. 27 (2016) , p. 13-18  

Research literature 1 records found  
1.
20 p, 467.9 KB Aprenent a categoritzar el món : la relació entre composició social i pedagogia invisible. Un estudi de cas a un centre de màxima complexitat / García García, Cèlia ; Tarabini-Castellani Clemente, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
En els últims anys s'ha impulsat la incorporació de projectes pedagògics en centres públics de Catalunya que proposen nous models socials relacionats amb la pedagogia invisible. En la següent recerca es vol estudiar què porta a una escola pública en una àrea caracteritzada pel baix nivell socioeconòmic i cultural a desmarcar-se del model tradicional i adoptar-ne un de nou amb elements de pedagogia invisible. [...]
En los últimos años se ha impulsado la incorporación de proyectos pedagógicos en centros públicos de Cataluña que proponen nuevos modelos sociales relacionados con la pedagogía invisible. En la siguiente investigación se quiere estudiar qué lleva a una escuela pública en un área caracterizada por un bajo nivel socioeconómico y cultural a desmarcarse del modelo tradicional y adoptar uno nuevo con elementos de la pedagogía invisible. [...]
In recent years, the incorporation of educational projects in public centres in Catalonia proposing new social models related to invisible pedagogy has been promoted. The following research aims to study what leads a public school in an area characterized by low socio-economic and cultural level to separate itself from the "traditional" scholar model and adopt a new one with elements of invisible pedagogy. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.