Results overview: Found 32 records in 0.02 seconds.
Articles, 31 records found
Research literature, 1 records found
Articles 31 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
13 p, 1.2 MB El ABP como metodología docente profesionalizadora : la experiencia de la asignatura "Prácticas Integradas" / Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Parrado Romero, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Se presenta la experiencia de innovación docente de la implementación de la asignatura "Prácticas Integradas" del Grado de Psicología en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
The educational innovation experience of implementation of the course.
"Integrated Practices" in the Bachelor in Psychology of the Faculty of Psychology at the Autonomous University of Barcelona is presented. With the aim of approaching the student to professional practice, interdisciplinary practical cases that present different approaches and psychological perspectives arise. [...]

2014
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 2 (2014)  
2.
6 p, 309.6 KB L'Institut Marta Estrada : l'experiència compartida d'iniciar un projecte educatiu / Llorente Gutiérrez, Isabel ; Rotllan Font, Marta ; Ruiz España, Neus
L'article repassa breument el passat i l'actualitat de la tasca d'en Jordi a l'Institut Marta Estrada, d'on en va ser professor des del curs 2015-2016 (any de la seva creació) fins el curs 2022-2023. [...]
The article briefly reviews the past and present of Jordi's work at the Marta Estrada Institute, where he was a professor from the 2015-2016 academic year (year of its creation) until year 2023. It describes the beginnings and the creation of a new institute, in a vulnerable context, which promoted STEM work, the creation of interdisciplinary projects and the teamwork in which Jordi had participated.
El artículo repasa brevemente el pasado y la actualidad de la labor de Jordi en el Instituto Marta Estrada, de donde fue profesor desde el curso 2015-2016 (año de su creación) hasta el curso 2022- 2023. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.496
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 50-55 (Articles)  
3.
22 p, 363.0 KB A neoliberal and uneven landscape : the challenges and coping strategies of geography departments in the US educational system / Saff, Grant (Hofstra University) ; Casellas, Antònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Los departamentos de geografía de los Estados Unidos se enfrentan a tiempos difíciles. En este artículo abordamos una doble cuestión. Primero, exploramos las dificultades académicas que enfrentan las universidades estadounidenses e identificamos algunas de las estrategias que han adoptado para superar estos desafíos. [...]
Els departaments de geografia dels Estats Units s'enfronten a temps difícils. En aquest article abordem una doble qüestió. En primer lloc, explorem les dificultats acadèmiques que enfronten les universitats nordamericanes i identifiquem algunes de les estratègies que han adoptat per superar aquests reptes. [...]
Geography Departments in the US are facing challenging times. In this article we address a twofold question. First, we explore the academic difficulties facing US universities and identify some of the coping strategies they have adopted to overcome these challenges. [...]

2023 - 10.2436/20.3002.01.244
Treballs de la Societat Catalana de Geografia, Núm. 96 (2023) , p. 131-152  
4.
20 p, 493.6 KB Diálogo interdisciplinar : aproximación biosocial a la parentalidad. 2ª parte / González Echevarría, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; García García, Carmen J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Este texto contiene dos partes. En la primera se discuten algunos desarrollos recientes de la Antropología Social y Cultural, que tienen en cuenta modelos evolutivos sobre parentalidad, es el correlato del artículo sobre aproximaciones biológicas a la parentalidad humana contenido en este volumen. [...]
This text is structured in two parts. The first one is a discussion of recent developments in social and cultural anthropology that take into account evolutionary models of parenthood. It is the correlate of the article on biological approaches to human parenthood contained in this volume. [...]

2016
Quaderns-e, Vol. 21 Núm. 2 (2016) , p. 153-172  
5.
46 p, 411.4 KB Refugee Studies : Interdisciplinarity and Agency in Contemporary Humanitarian Crises, 1930's-2020's / Rodrigo, Javier 1977- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània) ; Priorelli, Giorgia (Universitat de Girona. Departament d'Història i Història de l'Art)
Refugee studies is a burgeoning research area that, over the years, has captured the attention of different disciplines: from law to sociology, from anthropology to political science, from psychology to political philosophy and international relations theory. [...]
Los estudios sobre refugiados son un área de investigación floreciente que, a lo largo de los años, ha captado la atención de diferentes disciplinas: desde el derecho hasta la sociología, desde la antropología hasta la ciencia política, desde la psicología hasta la filosofía política y la teoría de las relaciones internacionales. [...]

Universidad de Zaragoza, 2023
Historiografías, Número 25 (Enero-Junio 2023), p. 86-131  
6.
31 p, 254.0 KB Storytelling corporativo : una revisión crítica de los enfoques de investigación y la metodología en la literatura académica del 2011 al 2020 / Atarama-Rojas, Tomás (Universidad de Piura) ; Robledo-Dioses, Kelly (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Hermida Russo, Alberto Pedro (Universidad Finis Terrae)
Los académicos de diferentes campos del conocimiento están de acuerdo en que el storytelling ha ganado especial relevancia en el contexto actual. Esto resulta evidente en la comunicación corporativa, donde se ha instaurado ya el término de storytelling corporativo, para hacer referencia a las historias que las empresas cuentan a sus diferentes grupos de interés (stakeholders). [...]
Scholars from different fields of knowledge agree that storytelling has gained particular relevance in the current context, as noted in Corporate Communication. The term "corporate storytelling" has already been coined to refer to the stories that companies tell their stakeholders. [...]

2022 - 10.5294/pacla.2022.25.2.2
Palabra clave, Vol. 25 Núm. 2 (2022) , e2522  
7.
10 p, 266.3 KB Repensem Coderch : una mirada interdisciplinar entre l'arquitectura i l'antropologia / Lozano Ferrer, Alícia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Luque López, Desirée (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquesta ressenya vol ser un report de la conferència que va tenir lloc el 29 de setembre de 2021 per l'arquitecte Xavi Carrascal Frías a la UAB en el marc de l'assignatura "Seminari de Teories i Recerques Antropològiques Avançades", impartida per Isabel Graupera Gargallo. [...]
This review is intended to be a report of the conference that took place on September 29, 2021 by the architect Xavi Carrascal Frías at the UAB as part of the subject "Advanced Anthropological Theories and Research Seminar", taught by Isabel Graupera throat In it, we understood the figure of José Antonio Coderch as a total artist, and the importance of the material and symbolic value of Casa Coderch as cultural heritage. [...]
Esta reseña quiere ser un reporte de la conferencia que tuvo lugar el 29 de septiembre de 2021 por el arquitecto Xavi Carrascal Frías en la UAB en el marco de la asignatura "Seminario de Teorías e Investigación Antropológicas Avanzadas", impartida por Isabel Graupera Gargallo. [...]
Cette revue se veut un compte rendu de la conférence qui a eu lieu le 29 septembre 2021 par l'architecte Xavi Carrascal Frías à l'UAB dans le cadre du sujet "Séminaire sur les théories et recherches anthropologiques avancées", enseigné par Isabel Graupera Gargallo. [...]
Esta resenha pretende ser um relato da conferência realizada no dia 29 de setembro de 2021 pelo arquiteto Xavi Carrascal Frías na UAB no âmbito da disciplina "Seminário de Teorias e Pesquisas Antropológicas Avançadas", ministrada por Isabel Graupera Gargallo. [...]

2022 - 10.5565/rev/periferia.892
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 27 Núm. 2 (2022) , p. 131-140 (Patrimonio Cultural)  
8.
20 p, 2.6 MB Mobile health to improve adherence and patient experience in heart transplantation recipients : The mheart trial / Gomis-Pastor, Mar (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Mirabet Pérez, Sonia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Roig Minguell, Eulàlia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Brossa Loidi, Vicens (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; López-López, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Ros Abarca, Sandra (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Tugas, E.G. (Hospital de la Santa Creu i Santa Pau) ; Mas-Malagarriga, Núria (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Mangues, Ma Antonia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Background:Non-adherence after heart transplantation (HTx) is a significant problem. The main objective of this study was to evaluate if a mHealth strategy is more effective than standard care in improving adherence and patients' experience in heart transplant recipients. [...]
2021 - 10.3390/healthcare9040463
Healthcare, Vol. 9 Núm. 4 (2021) , p. 463  
9.
4 p, 1.3 MB Diálogos con la letra / Simon Pascual, Cristina (Universitat de Barcelona)
La letra entendida como un eje característico y propio del Diseño Gráfico -la disciplina de la comunicación visual- es una realidad esencial y transversal de la cultura y de las culturas, que se convierte en puerta de entrada a tiempos pretéritos y nos permite imaginar futuros posibles. [...]
The letter understood as a characteristic axis of Graphic Design - the discipline of visual communication- is anessential and transversal reality of culture -and of cultures- which becomes a gateway to past times and allowsus to imagine possible futures. [...]
La letra entendida como un eje característico y propio del Diseño Gráfico -la disciplina de la comunicaciónvisual- es una realidad esencial y transversal de la cultura y de las culturas, que se convierte en puerta de entradaa tiempos pretéritos y nos permite imaginar futuros posibles. [...]

2022 - 10.5565/rev/grafica.225
Grafica, Vol. 10 Núm. 20 (2022) , p. 175-178 (Reseñas)  
10.
5 p, 1.0 MB Editorial : Pharmacology of BPSD (Behavioral and Psychological Symptoms of Dementia) / Gimenez-Llort, Lydia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Johansson, Björn (Karolinska University Hospital and Karolinska Institutet (Suècia)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
2021 - 10.3389/fphar.2021.704421
Frontiers in Pharmacology, Vol. 12 (june 2021)  

Articles : 31 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Research literature 1 records found  
1.
56 p, 1.6 MB Música i matemàtiques : "Disseny, implementació i anàlisi d'una intervenció interdisciplinària a 3r de Primària" / Palou Sueiras, Maria ; Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les relacions entre la música i les matemàtiques són naturals i innegables. Diversos estudis i investigacions així ho demostren. Tot i això, a nivell educatiu no sempre s'aprofita aquesta ben entesa, i ens trobem amb comptades aportacions i propostes que integrin ambdues àrees. [...]
The relationship between music and mathematics are naturals and undeniable. Several studies and investigations prove it. However, in the educational level this advantage is not always well understood, and we only find a few contributions and proposals that include both areas. [...]

2015
Grau en Educació Primària [896]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.